maanantai 18. marraskuuta 2019

Unet tuppaa toteutumaan aika nopeastikin.

18/11-2019.
Ekku Mattila.
Aikamatkaaja.


Oli   se(kin)  jännä  tapahtuma.

Vuonna  1978  asuin  kolmisen   vuotta    Espoon  Olarissa , Maapallonkadulla  ja  silleen.
Minulla  oli   ollut  ajatuksena  väsätä  kirjahylly  ja  olin  kohta  aikeissa  mennä ostamaan  hyllyyn tarvittavaa  lautatavaraa  ym.
Yhtenä yönä  näin unta , että  kävellessäni  yhden    ison rakennuksen  ohitse   sen  oven edessä  oli  kasa ruskeaa   höylättyä  leveää  lautaa  ja  niinpä minä sitä olkapäälläni   asuntooni kantamaan.  Unessa  tein  kolme  reissua  ja  tyytyväinen olin.
Noh...antakaas  olla.
Samana  iltana  lähdin  kirjeittä  viemään Olarin  keskukseen  ja  ohitin  ison  rakennuksen......sen  oven edessä  oli kasa  komiaa  höylättyä  ruskeaa  lautaa  ja  kasan  vierellä  oli  tupakalla  mies , jolta  heti kysymään  mitäs  noi  laudat tuossa tekee ?....."ne on  menossa  huomenna  roskiin....vie  pois  vaan jos  tarvitset "    ..ja minä  tein niin.
Kolme  reissua  jouduin tekemään ja  muutaman  päivän päästä  kirjahylly  oli valmis.
Outoa  vai mitä?

Ekku Mattila.