1/3-2020.
Ekku Mattila.
Aikamatkaaja.
Kymmeniä lentokoneita on pudonnut maahan ja satoja ihmisiä kuollut kun lentokoneiden mittarit ovat lakanneet toimimasta.
Yleisin syy on "vaakalento/kallistus/asentomittareiden" jäätyminen jolloin ohjaajat eivät tiedä , varsinkin pimeässä miten päin kone on . Yksinkertainen konsti/keino tulee tässä:
¤¤¤¤
Kiinnitetään ohjaamon kattoon , näkyvään paikkaan naru , jonka alapäässä on vaikka punainen pallo. Tämä toimii vähän vatupassin/luotilangan tapaan , sillä pallo näyttää koko ajan että kone on tasapainossa , jos se on sivuittain kone on kallistunut , jos pallo "makaa" naru mukana ohjaamon katossa, kone on selällään.
Tällä konstilla voidaan ,ainakin hetkellisesti korjata koneen senhetkinen väärä asento, suurinpiirtein oikeaksi ja ohjata lähimmälle lentokentälle.
Näin.
Ekku Mattila.
Ekku Mattila.
Aikamatkaaja.
Kymmeniä lentokoneita on pudonnut maahan ja satoja ihmisiä kuollut kun lentokoneiden mittarit ovat lakanneet toimimasta.
Yleisin syy on "vaakalento/kallistus/asentomittareiden" jäätyminen jolloin ohjaajat eivät tiedä , varsinkin pimeässä miten päin kone on . Yksinkertainen konsti/keino tulee tässä:
¤¤¤¤
Kiinnitetään ohjaamon kattoon , näkyvään paikkaan naru , jonka alapäässä on vaikka punainen pallo. Tämä toimii vähän vatupassin/luotilangan tapaan , sillä pallo näyttää koko ajan että kone on tasapainossa , jos se on sivuittain kone on kallistunut , jos pallo "makaa" naru mukana ohjaamon katossa, kone on selällään.
Tällä konstilla voidaan ,ainakin hetkellisesti korjata koneen senhetkinen väärä asento, suurinpiirtein oikeaksi ja ohjata lähimmälle lentokentälle.
Näin.
Ekku Mattila.