lauantai 29. helmikuuta 2020

Meinasin ensin karata, mutta on paree tossun alla kun taivasalla.

29/2-2020.
Ekku Mattila.
Aikamatkaaja.


Kääk....

Tottakait  tekin tiedätte ,että  tänään  29/2  on karkauspäivä.?
Silloin  neidit/immet/innokkaat  nappaa  miespuolisia  uroksia  hihasta , niiaa  sulokkaasti ettäääääh      ja  esittää kosinnan. Tälläinen  tapahtuma  toistuu  joka  4  vuosi  ja  just  samaan  minä  ittekin lankesin.........nääs  :   29/2-  1985   suostuin  nykyisen  rouvani    kosintaan  ja saman  katon alla  olemme olleet  jo (vasta)  pian  35  vuotta. Kuus  muksuakin  on meille  siunaantunut  juu.
Mutta  nyt on mulla kova  paikka.
Aina ,  ainakin  tähän saakka , on  rouvani  mun  eressäni  niiannu   joka  ikunen  karkauspäivä , kysynyt   tuukko mun miäheksi  erelleenkin  ja  sillä  toristanut  olevansa  yhä muhun niinkuin  pihkassa  ja  mä on  suastunut  . Muttaa.......Hella  paratkoon....??!!....tänään  ei  ole  kosintaa  kuulunut, ei.  On ollut koko päivän    tyystin  hiljaasta. Rouvaa ei ole  näkynyt  missään. kuusien oksilla  vaan  hiljaanen  tuuli  humajaa  ja  vähä  lunta  nakkeloo.  Aivan  tuos   vieres  meni  peura  persettään  keikuttaen  ja  varis  vähän  kauempaa  rkohisee.  Kyllä  luonto  sitten osaa  olla  hiliaaneen. Ihan alkaa tuntua  että mun on hyliätty kertakaikkiaan .  Karkauspäivän kosintaa  ei ole  kuulunut. Ei ole  niin.
Meinaa  kylymäkin jo    tulla  .  Olisko paree  jos  kääppäilisin  takaasin kotiani  kohoren  ja  laittaasin puhelimen  ns  päälle. Olen   täällä  ieasuksen  kaukana  salomailla. ......vähä  niinku  kosintaa(ko?)  paossa. Toisaalta on  paree  hiippailla  tuphan  ja olla  niinkuin  en olisikaan  ja saattaa  jopa  käydä niin , että  rouva  uuristaa joka  nelivuotisen  juttunsa . Mulla on  turpakin  niin  kylymästä jäässä  että  pystynkö    sanomaan  että  juu.....okei  ....tuun  ...tuun....sun  miähekses.
Ny on pakko  panna  kiiruusti.  On  torella  jumalatoon  hyysikkähätä. Eikoo  paperia  missään.
Onneksi  tualla jo  tupakin näkyy.  Mitä ny  kymmenen  syvää ojaa  välis.


Ekku  Mattila.