tiistai 18. elokuuta 2020

Kaikkea sitä..........

18/8.2020.
Ekku Mattila.
Aikamatkaaja.


Nohniih.....

Kävin tänään asioilla   tuolla  naapuripitäjässä   ja    ajettelin käydä pitkästä aikaa   yhden perhetutun  luona  kylässä ,  tutun , jonka olen tuntenut   melkein kansakouluajoista  saakka  ,  mutta   ovi ei  auennut  mulle. Talon pihalla oli   kaverin (sanotaan   häntä vaikka  Ossiksi)  auto ,  puheratio  kuului  talon  sisältä sekä ikkunaverhot  heilahtel. Siinä hetken   pihalla  seisoskelin kun  talon   yksi  ikkuna  avattiin ,  ilmeisesti   vessan  ja  naisen  kimakka  ääni  kuului..:
"Mee  heti pois  sieltä......tänne  sulla  ei oo  mitään asijaa.....mee  heti pois  saatanan  noita.....mee  pois".
Noh minä tein niin. Kurvasin  Ossin  lähinaapuriin kysymään  tarkemmin  missä  mennään. Talon  isäntä oli mun  ns puolituttu.  9  vuotta  sitten ostin tältä  vanhan  maatiekarhun , sellaisen keltaasen  sekä  3   paappatunturia , automaatteja  kaikki ja silleen. Isäntä  tuli pihalle  ja hälle  naapurin  tapauksen esitin.........miksi  ovi ei enää aukene  mulle ..?
Ja  selityksen sain. Ossin  ak...(sanotaan häntä vaikka Mantaksi) eiku  vaimo  oli  kääntyä   repsahtanu   ns  uskoon ,  pari  vuotta sitten  ja  nyt  kaikki  on  pahaa  syntiä .  Varsinkin  selvänäkijät/vastaavat  noirat  tyynni. Noh  ainakin  sen uskoonsatulemisen jälkeen  Ossin perhetilanne  oli  muutaman   kuukauden  aika rikinkatkuinen, sillä......Manta oli  synnintunnoissaan   mennyt  tunnustamaan  miehelleen muutaman   sivuhyppynsä  ja  Ossi  teki saman  kostoksi  ja  siinä  talon   ikkunan  karteekit  aika  lailla  reippaasti heilahtel , astiat  lenteli   pitkin  nurkkia  ,eikä  perhesovusta  ollut enää  tietoakaan....räiskistä...kilinkalin.....
Tälläistä  sitä reissatessa  sattuu , mutta ei  se  mitään. Kyllä minäpoika   tämänkin  asian kestän.Olen iso poika  jo.


Ekku Mattila.