perjantai 9. kesäkuuta 2023

Jaa son taas Periantai.....viikko sitten oli just sama juttu...ja taas viikon päästä. On tää aika jännää.....heh.

 9/6-2023.

EKKU.

Nasiri.

Meedio.

Clairvoyant.

¤¤¤¤

 Noniin  kuulkaas:  28/5  sain  torella  jumalattoman kurkku-kröhä-räkä-kuume-itutusviiruksen ja  vasta   4/6  siitä paranin. En yleensä sairastu  mihinkään ja jos  se tapahtuu, niin aiaiaiaiaiai....Parina iltana mulla oli kuumetta  42,1 ja  vaikka  vaimo  haki uuden  mittarin apteekista, koska  uskoi  ettei  se  toinen  toimi, niin  samaa se  näytti. On jännää myös se ettei minulla  ole, taikka ei ainakaan tunnu  ns miltään vaikka kuume on ns  tapissa.  Toista oli ennen, noin  1992, jolloin sain kovan  kuumeen ja vaikka se  näytti 38,5 niin  olin ihan kanttuvei.Sopersin  vaimoni  korvaan ääni käheänä älä  ainakaan  5  vuoteen  mene naimisiin, kun tähän kualen, mutta  häntä vain nauratti. Toinen  kumma asia, josta olen monta kertaa  maininnut, on se, koska    mun  kehoni  lämpö  on aina ollut  hyvin matala. Varsinkin talvella se  on noin  32-33 astetta  ja  taaskaan ei "tunnu miltään"....on vain jumalatoon päänsärky  ja koko   ruppiani  vapisuuttaa. Vaikka laitan kuinka paljon vaatetta  päälle,  viltit  lisäksi niin ei auta. Ainoastaan  jos  laitan  saunan  kuumaksi  ja meen sinne  löylyyn nousee  kehoni   lämpö noin  35  asteeseen...siis normaali mulle.

Kuulemma  merileguaanin kehon lämpö laskee  noin  32  asteeseen, kun se  sukeltaa  ruokaansa  meren  matalasta pohjasta  ja   se joutuu  välillä nousemaan  auringonpaisteeseen  lämmetäkseen.....siis  taidan olla samaa sukua  vallan.

ainiin....olin  2 päivää sitten  Vähänkyröölääseen  Johtaja   R. Lampelan kanssa Kankaanpäässä  hänen asioillaan. Menomatkalla  hän tarjosi  mulle  maittavaa  suklaata isoja paloja  ja mä  söin naama  ressussa.....kunnes.....huomasin. Johtajalla  oli  ollut muutama  päivä  kova  räkätauti ja  sen kyllä minäkin  havaattin. Jatkuvasti Lampela  kaiveli  sormillaan  nenuaan, molempia  vuorotellen, niisti  liinaan  ja  sitten  ojensi  mulle suklaata....!!??....heheheeh. Ny  seuraan mielenkiinnolla  koska  sama  tauti alkaa  mullakin  jyllätä.

Oli mulla  sitten  aikalailla  hankala  viimeinen  5   viikkoa. Ensin kuten  kerroin, mulla oli se ärhäkkä räkä-flunssa-kröhä-itutusviiruus, jota  kuulemma sanotaan  koronaksi ja  sen  loppupuolella  melkein onnistuin katkaisemaan oikean  käteni  ranteen  valtimon. Mutta onneksi  on pian se  14/6, josta  olen monta kertaa kans  maininnut  ja heti  seuraavana päivänä  15/6  alan olla ns   voiton  puolella..................vissiin.

Ken elää niin  näköö.

EKKU.