torstai 22. kesäkuuta 2023

"Löytyykös sitä rahaa...?????....."

 22/6-2023.

EKKU.

Nasiiri.

Meedio.

Clairvoyant.

¤¤¤¤

Päivää:Aaamulla  aikain luurailin  vanahoja lenkki-päiväkirjojani, joita olen pitänyt  vuodesta  1973 saakka  ja  meinaan  pitää mailman tappiin saakka ja.....ja....

Olin   tänään Seinäjoella yhden asianajajan  toimistossa  koska  uskoin  että sellaasta  tartten. Nimittäin  muutamaa  viikkoa  ennemmin,  Kesäkuussa, kun olin  kaikessa  rauhassa  istumassa  senaikaasen  vuokra-asunnon portahilla ja  vuosi  oli  1986, mun  päälle hyökkäs    3  veljestä, ihan  naapurista, noli Koivistoja  ja....mä  olin pakotettu  puollustamaan mun henkeä  ja  tärkiää  vertani...

Ja  annoin niin hyvin niille vastaan, yhtenä syynä  taisi olla ja  olikin mun   senaikaaneen  vyöni, joka  oli sellaaseen  tummahko ja jopa  mustankin  olooneen, että  mää  voitin  koko  raatteen  rähinän.  Ja  noli niin raukkoja  että haastoivat mut oikeuteen pahasta pahoinpitelemisestä  heitä kohtaan  ja  ...siis  ....menin Seinäjoelle  asianajajan  toimistoon  ja  .....tulkaa  mukaan ny:

Ovikellua  soitin ja  ovessa luki  Alaharja.....

riing..riing....ja  ovi  aukes ja sisälle  menin....

Päivää sanoin.....

as:

päivää vaan....mitäs asiaa niinku..

Mä.  mä tarttisin  asianajajaa  sillä......

jaa..löytyykö  sulla  rahaa  ??

kyyyyyllläää  mulll.......löy.......yyyp...

ei kyllä sille  näytä...(mulla  oli päälläni   nahkatakki..farkut  jaloissa...kengät tietty)...onko  sitä rahaa....tämä ei ole mikään sossupaikka......onko rahaa...

kyyllä löytyy  meinaan....(ja  noukin  takkini taskusta  rahanipun jossa oli  noin  11000   markkaa) sen otin  käteeni  ja vein asianajajan noukan alle.....kyllä  löytyy..

noooniiiih....nyyt päästään asiaan......siis....mik.....?

Ei muuten päästä sanoin.....ja laitoin rahanipun takkini  sisätaskuun..ei muuten päästä......menen  muualle.....näkemiin vaan....kiitoos ja näkemiin........klons....sanoi ovi...

As: jäi suu  rautatietunnelin  kokoosen  kalliotunnelin kokoosena....tuijottamaan......ja  kun olin menossa  huoneesta ulos näin  miten  oven oikealla  puolella    seinällä   oli  rautanaulassa  roikkumassa  musta  Nokialaaneen  pamppu  ja sanoin..

Ahaa.....hyvin näkyy....jos  kerran tarttet  pamppua  toimistossasi, niin olet kuules  useamman kerran pahasti tyrinyt  ammatissasi......näkemiin......näkemiin... ja  ulos  mä menin. Siinä ihan  vieressä  oli  toinen  asianajaja...soli Slotte  niminen ja  sinne  mää menin. Hän ei kysellyt  onko sulla  rahoja  eikä hänen   toimistossan  ollut  pamppua.

EKKU.