keskiviikko 21. kesäkuuta 2023

Nyyt oon juuhaaannuus..nyyt oon juuhaaannuus.....on oonneeeen ja riemuuun aikaaaa....(köh.)

 21/6-2023.

EKKU.

Nasiiri.

Meedio.

Clairvoyant.

¤¤¤¤¤

Ja  lämmintä riittää joka on hyvä asia......sillä....noin  3,5 kuukautta eteenpäin saattaa olla sama pakkasta.....siis  nauttikaamme  kesästä. Tänään on  ns  kesäpäivän tasaus joka tarkoittaa  että  päivä ja yö ovat samanpituusia ja  heti  huomenna  alkaa  kohti  syksyä.....Panee vaan ihmettelemään  mihin tämäkin  kevät-kesä  on  niin nopiaa  hävinnyt. Emme valita vaan samassa veneessä ollaan jokainen . Eteenpäin tukka  hulmuten kuten tavataan sanua.

Juu....mitäs  tuumaatte jos annan  hyvän  paarman-hyttyskarkoskonstin  ??  Olen  tämän havaannu jo useita  vuosia sitten ja  en ole  ennemmin   tätä  somessa  julkituanu. Jos  tykkäätte  valkosipulista niin  hyvä...Pari kynttä vaikka   pienen pinaattilätyn  päälle, ennen  lenkkiä  ja se  naamaan. Takaan, ainakin  mulle se on aina toiminut...... Missään ei näy niitä kesän pilaajia. Jos  mua esim paarma ns pistää,  vertani imee,  saan raapia   sitä kohtaa  ainakin pari päivää ja joskus eneekin. Se on kans  aika  jännä miten ne hyväkkäät  verenmijät osaakin valita  aina, , parhaimman kohdan....korvan taakse,nilkkojen etupuolelle  ja ottaan. Siellähän taitaa olla  verisuonet  lähimpänä  pintaa  ja   ne verenimijät  kiittää ja kumartaa.

mutta emmänyt just muuta  tälläkertaa. Saattaa   että illalla  kirjootan eneekin, taikka en kirioota.  OOoooikeiin  hauskaa  Juhannusta. Olokaa  ihimiksi   juuri   siksi. Ettei  tuu  jäläkipuheita kylillä.................heh.

Ekku  Mattila.