sunnuntai 25. kesäkuuta 2023

Jotakin vähän jupisen.....

 25/6-2023.

EKKU.

Nasiiri.

Meedio.

Clairvoyant.

¤¤¤

Hyvää  Sunnuntai-iltaa: Juhannus  taitaa  olla  tänä kesänä taputeltu,  muttei hätää. Vajaa 12 kuukautta  ja taas on juhannus.Sitä ennen  on kaksi  Joulua, se pieni ja se  isompi.  Ja kun niistä päästään.....mitä nyt  välillä   tupruttaa  lunta taivaan  täydeltä ja pakkanen saattaa  olla  30  nurkilla, josse eneekin.   Minä olen  aina  tykännyt kesästä, taikka jo sitä ennen keväästä, noin Maaliskuusta jo  ja kun  Huhtikuu  alkaa  , se on minulle jo  melkein kesää. Olen aina ottanut  kesästä ns  kaiken irti  ja  sen kyllä huomaa, varsinkin näin nykyaikana, somen ja netin aikakaudella. Vaikka olen aina liikkunut  ja  aloitin oikein tosissani vuonna  1973, niin  viimeisen  30 vuotta olen  aina , juuri kesisin, talvisin hiiihtelen,  menossa, siis  lenkillä. Kuten tänäänkin. Kun   ilma on  aurinkoinen niin pyrin ja  olen  siisnä hyvin onnistunutkin, kolme kertaa olla ulkona lenkillä, joko  maanteillä, metsässä, taikka pelloilla. Mielestäni  juuri liikunta  on pitänyt minut ns  terveenä, niin  henkisesti,  kehollisesti, mutta  eritoten  nupin takia. Niin  pahaa  päivää-viä  ei ole  ollutkaan, ettei  liikunta ole sitä helpottanut ja päässyt  taas  "maan pinnalle".

Ilman  liikuntaa  ei onnistu  Nasiirin-Meedion-Clairvoyant-työ. Sen  aikana  ja  jälkeen  unohtuu, joskus pahatkin  "näkymät"-uutiset.  Liikuntaa   voi hyvällä syyllä  verraa jopa  Meditaatioon, jota  myöskin harrastan aina  tarvittaessa.  Kun näiden  väliin  liittää  lukemisen niin  avot.  Siinäpä on se  ikuinen  ikiliikkuja- kolmio, joka  kantaa  eteenpäin, vaikka  kuinka pitkälle ja jos  tarvetta henkimaailmassa on.........

Ettänäin:

Ekku  Mattila.