maanantai 26. huhtikuuta 2021

Mä mettäs vähän kääppääliin ja erilaasia ajatuksia pukkas miäleeni.

 26/4-2021.

Ekku Mattila.

Aikamatkaaja.

Clairvoyant.

Ohhoh......??!!.....Kun eilen  meirän muksut  laittoivat  ihmeellisellä some/tiatokone/manipuutaatiollaa  mun  namavärrkini  naisen näkööseksi , niin   vaikka  sain  yli  20  kehumisjutskaa, niin sähköiseen  postilaatikkooni, kuin myös  normaalilla   kännykällä, niin  sussiunakkoon.......!!!??  5  mun  Irakilaasta  fb-kavereitani  otti ja  häipyi  mun  tuttavapiiristäni. Saas  ny  nährä ketkä  lähtöö kans,  meinaan  noita  ulukomaalaisista kavereistani joita  on ympäri  mualiman  melekeen  200.  Voi vaan kuvitella  heidän  naamanilmeitään koska  ovat   uskoneet    Ekku  Mattilan olevan  miäs, mutta  sehän onkin  Herramuhammeeri    natunainen.!Köh.

Tualla  mettäs  hortoillessani  tuli (taas)  mieleeni muutama  juttu, jolloin  mua on vissiin  luultu(kin)  oikiasti naiseksi ja  hyvännäköiseksi  vielä.Nimittäin Hesassa  asuessani  1964-1982 ,  ainakin   useita  kymmeniä kertoja  mun perääni  kollit  vihelteli  niinmaan  innokkaasti ettäh, silimiänsäkin  iskivät  sekä  olivat  selvästi halukkaita   aloittamaan  lähemmän tuttavuuren kanssani. Noooh..koska  oon  saanut perusristillisen kasvatuksen johon ei soroomaa  eikä koooroomaa jutskat kuulu, enkä oo  muutenkaan  teheny  koskaan  mihinkään  asuntoihini  komeroihin ittelleni  tilaa  , että  joskus  sieltä  esille  hyppääsiin, niin  monta kertaa  flataasiin  niitä  urospualoosia  vislaajia  pläsiin. Pläts. Tualla  umpimettässä  tuli  iekana  miäleeni  että jospa he/ne  perääni vislaajat  luulivat/uskoivat  että  moon  nainen    ja  torella  hyvännäköönenkin viälä ja  saivakkin multa  ns  turpiin. Oon  aina, jo kersasta saakka  luullut ja ollutkkin ihan varma ettoon miäheksi  niinmaanaatanan  ruma ja  ei  mua ykskään nainen  koskaan  ittelleen  kelepuuta.Voi olla  ettoon ollukkin(taas)  väärässä,  tälläisenä  11  muksun  issenä  ja  muutaman  kerran  avvioooliitttoaaa harioteelluuna että jospa  sittenkin  oon(kin) kelavannu.  Nykyinen  armas  rouvani  on  kuitenkin ja  torella  vakaallaa äänellä  mulle sanonunna....."muistahan  miäheni.....minä  tuun sulkemaan sun silimäs......tämä  avioliittos  on sun  viimeeneen...ettäs  tiärät".

Nohniih. Ny  meen  armaan  rouvani  puuter/huulpunakaapille   ja  rupeen  laittautumaan  ittiaäni  viälä  koriammaksi. Hinkkaan  huulpunaa  pushuulilleni  ja  meen  Halapahalliin ostaan  ceerceetä   . Hysler  autoni  ovi  on  ruvennu  kitajamaan  kun sen aukaasoo ja  kun sen sulukoo.  Son  kuskin pualooneen. Sehän kuluu  nopiempaa  kun muut  ovet.

Ekku Mattila.