sunnuntai 18. huhtikuuta 2021

Täs kohta 75 vuatias papparaaneen vähä filooosoooiipii.

 18/4-2021.

Ekku Mattila.

Aikamatkaaja.

Clairvoyant.


Kun olin  18  ikääneen  niin  olin varma etten  20 :seksi  elä.Kun  sen täytin niin  uskoin etten  ikuna  täytä  30  vuotta ja kun sen   täytin, niin  40:entä en  koskaan  täytä.  Kun sen  täytin niin  olin nyt  satavarma   etten konsanaan koskaan  elä  50;seksi ja  tein jo testamenttinikin valmiiksi  kuukautta  ennen. Mutta  ihime ja  kumma(taas) ja  nyt  olin kaksataavarma  etten  60  koskaan  tuu, ja  se tuli, niin  nyt  se tapahtuu......70 :seksi en koskaan    elä......ja..ja..ja.....ja...ja....

Huomenna  19/4 on mun   75   vuotispäiväni. Tänään  kävelin tuolla pelloilla  kaksi kertaa, aamulla 07,00  ja illalla  toisen kerran  14,00. koko  sen ajan  ihmettelin/kummastelin (kuten varmaan monet muutkin mun ikääseni)   että mihin ihmeeseen  nämä kaikki  päivät, kuukaudet,  vuodet ja  kymmenet  sellaiset  ovat  menneet/kuluneet. Ihan  melkein huomaamatta. Liikkeistäni melkein  syntymästäni saakka olen  niin paljon reissunnut  että  niistä  tulisi   500 ,  1000 sivuista  kirjaa/elokuvaa  ja  paljon jäisikin  vielä  mainitsematta. (Marco Polon matkat  heh) Vaikka, kuten meillä jokaiselle  on  elämään  mahtunut  niin  ylä, kuin alamäkiä ja  joskus  on tuntunut  että  niitä alamäkiä  on ollut  enimmäkseen ,niin  jos  huomenna  keksittäisiin  elämää   500   vuotta  pidentävä  ihmepilleri , niin heti  ottaisin   niitä  kaksi. Kaikesta nykymaailman   menoista  huolimatta   on(lisi)  ihan  mukavaa  seurata maailman  kehitystä  piiitkäälleee   huomiseen. Senverran oon utelias  sielu.

Jaatkuuuuuuu...

Me  vanahat......(eikösjuu)  elämämme jossakin vaiheessa  alamme muistella  niitä  menneitä , vanhoja  asioita. Vaikka  (heh)  tiedämme että  niitä samoja  asioita  olemme   kertoneet  lähimäisillemme jo  kymmeniä  jossei satojakin  kertoja , niin  meistä  tuntuu  että  ne ovat  ihka  uusia  eikä  kukaan ole  niitä ennen(hehhehheheehh)  kuullut  suustamme. Voi  poijaaat  miten innoissamme, ainakin  minä,  kerron  siitä  kun pelastin veljeni  hukkumasta  kevätjäihin, miten koulussa  hiihrin  palion  palakintoja, kun muutin Helesinkiin  1964, kun kävin  Kreikassa  lomalla,  Etspaniassa, Puulkaariassa, Ameeriikaan  yhyyryysvalloissa,kun asiakkaita kävi luonani  50-60  joka  päivä, kun voitin  vakiossa  12 oikein ja sain 14,540  vanhaa markkaa, kun ostin eka-autoni, joka oli  Venälääneen  Vologa, kun tappelin  Olarissa  niin maan  palio  ja aina  voitin, kun silmääni  osui  tritsalla  ammuttu  metallinen  "määlly",  ja  näin   ufon  Alahärmässä  1950, kun  löysin kadonneita , kun   ajoin  autolla  ojaan  1964 että  kylkiluuni  halakes, kurkkuni  repes  ja siinä on palakhenkiäli  vieläkin, kun olin  teeveessä  silloin ja silloin, leheris  silloin ja silloin, ratiossa  silloin ja silloin,kun mua  huijattiin Eeetspanian  talokauopassa  15000  vanahaa markkaa, kun  ja kun..kun ja kun..kun ja kun...tälläisiä jakun  tuhansia kertoja...jakun...

Ja miten ne(he) kaikki  joille  nämä  "uudet"  asiani kerron(mme) ovat  jokaaneen  kiinnostuneen  näköisiä, huudahtavat...äläs  ny..??...iihaankoo  totta ??...voi kertakaikkiaan....ohhoh...niinkö ??...kylläpäs  sulle on tapahtunut .....ohhoh.....äälääs  ny.....hieno  homma....hmmmm.....ahah.....voitotta  yhyren kerran...niin.....jaah....torella  miälenkiintoista kuule......kaskas.....onpas  tua kello jo  palio....(taikka )=.nyt mun on pakko  lähtiä kotia.....terve  nyt taas.....soitellaan....hehei.


Siis:  Kello  näyttää (mun  kello, jota en ole  ns  "siirrellyt"  vuoden  1981  jälkeen  enkä siirtele)  17,45  ja  kohta on tämäkin  päivä ns lusittu.  Keskiyällä 24,00  mun  ikämittäriini     rapsahtaa   75  vuatta  täythen, mutta tulkoon. Jos  hyvin käy, taikka sitten ei käy, niin  25  vuaren päästä  Ekku Mattila  täyttää  täyret  100  vuatta, jossen enne  kuale pois. Jos  elää niin sen  näkee.

Ekku Mattila.