torstai 25. toukokuuta 2023

Esteri iekana teki mulle ruman tempun tänään. Rupes kesken autonkorjaamiseni lorottamaan taivaan täyreltä.

 26/5-2023.

EKKU.

Nasiiri.

Meedio.

Clairvoyant.

¤¤¤¤

Hyvää  Perjantaita   sinne teille  jokahittelle......mua  melekeen naurattaa  ääneen....nimittäin: Tänään aamulla  jo kello  03,25  ryömin  vanhan  Lara-xaskani alle  irrottamaan sitä  mutteria. jonka  ,kimpus olin  toissapäivänä  9, 5  tuntia. Kuten kenties muistattekin   siitä larasta  paukahti alas  asfalttia  hinkkaamaan  alatukivarsi ja koska  sen yläpääässä  on auton  jousi..ja  kun ajoin  sillä  18 km  tänne  kotio, niin  aiaiaiaiaiaiaiaiaii....kipinää vaan  peräpäästä,. meinaan  auton, ei mun,  suihkusi  välillä mutta  onneksi alakoi    vähä sataa eikä  lara  syttyny  tuleen.

No....jatkahan Ekku......siis   toissapäivänä  en  sitten  millään saanut yhdessä  hankalassa  paikassa olevaa  suurta  pulttia auki, ei millään. Multa puuttui just  se  8 millin  kuusiokoloavain  ja se  oli  meirän  vanhimmalla  poijalla, joka  sitten sen toi  tänne.  Eilen  en tehny mitään. Olin vaan soffalla  suu pualiauki. Välillä  kuulin jostakin kummaa  rahinaa  ja äkkäsin sen olevan mun  omaa  kuorsaustani.  Eilen en tehnyt  siis  mitään. Ensinnä, kuten eilen kirjoitin se  mun  sisäinen "henkinen  autonkorjaaja" oli  vissiin  ratkenna  ryyppäämään,  kossua ainakin  pari-kolome  pullua, eikä  sitä  siis näkynyt..mutta  tänään, taikka  jo  eilen  illalla  myöhään  huomasin jotta  ny se    juopporetku  räkäturpa  on selevinnyt  ja  huomenna  son  laran kimpussa, niinkuin  sitten  tapahtuikin. 03,25  alakoi  laran alta  kuulumaan  iloista  nakutusta, selvää  vasaran ääntä  ja antakaas  olla  .....kului  vaan  45  minsaa  kun se  itun  mutteri  alakoi  irrota  ja  .........irtos  sitten kokonaan..

Ai miten niin  mua alakoi  tänään aamulla  naurattamaan...??  joku  kysyy...son varmasti  Tyni Alahärmästä....ja mä vastaan:  Tuumasin  että nyppä  meen laran toiseeen   päähän  ja irrotan sen  alatukivarren   toises pääs  olevan  hökotyksen. Se on jo paljon  helepommas  paikassa, mutta......heheheheheheheeeeeeeeh:

Just  silloin  Esteri  ikenana   otti ja pyllisti. Alakoi siis sataa  ja mä kovaa  haipakkaa  keräämään  työkaluni, jokka  oli  laran  vieres, talteen. Ny meinaan  välillä, niin pitkään  kun se esteri  lorottaa, mennä lukemaan  mun äijjälualaani.  Tästä  taitaa  tulla  vissiin aika  hyväkin  päivä.

EKKU.