tiistai 24. maaliskuuta 2020

Kohta kuuluu.......Sig Heil.............vai mitä?

24/3-2020.
Ekku Mattila.
Aikamatkaaja.



No päivää  fb  kaverit  ja muukkin kansalaaset.

Olen ihan  "vahingossa"    liikkunut  erilaisilla  asioilla , vaikkei meitä  ylitte  70 ikääsiä  käppäänöitä  saisi  missään  näkyä.  Etupäässä  olen  kävellyt  mettis/kynnöspelloilla  siis kaukana  kavalasta  koroonamaailmasta , mutta  joskus, niinkuin tänäänkin olin ns kuskina rouvvalleni , sillä hänen  oikia  olokapiä on  venähtänyt.  Hän  kiiparoitti  kolomisen viikkoa  sitten    ikkunoiden verhotankojen  parissa ,  pienellä  emännänjakkaralla   ja  nuliahti  siitä  senverran   että   kipiää  sai  ittellensä. Kun kaiken  lisäksi   meirän  autossa  ei  pelaa  kunnolla  ns  ohjaustehostin,  niin  siinä  minäpoika    pystyn auttamaan.
¤¤
Jaeikun halapahalliin parkkiin  ajoin  ja  rouva  sipsuttel  kauphan  sisälle. Vanhasta  tottumuksestä  jo  tiedän  , että   kuluu  puolisen  tuntia  ennenkuin  hän  kaupasta  ulos  tulee  ja    sinä sopivana odotusaikana  on  mainiota  katsella  ns  ympärilleen. Noin  kolmisen  viikkoa sitten  havaitsin  jännän  asian,  meinaan ihmisten ,eritoten  juuri meidän  ylitte  70  vuotiaitten  ruttunaamahöpöttäjiien  tiimoilta.  Tarkemmin    ilmaistuna  kasvoilta.  Hyvin  moni  "meistä"  selvästi  on  varuillaan,   samalla  selvästi   häpeevät   olemassa oloaan , ikäänkuin  tuntevat/tietävät  olevansa  muiden  tiellä ,  jaloista  pyörimästä ,   vailla  ihmisarvoa. Nyt jo  muutamassa  viikossa meihin  yli  70  ;siin   yliyli-ikäisiin   on  lätkäisty  "mene/pois/tieltä/ala/ihmisrotu , Aatun   Saksan  Juutalaisvainojen  tapaan.  Päämme  on  häpeästä  kumarassa, hartiat  köyryssä  hiippailemme , katsekontaktia  visusti  varoen . Meistä  vanhoista  on tehty  pohjasakkaa.
Mutta  minä.......!!!
MINÄ OLEN OLEMASSA !....JA  YLPEÄ  SIITÄ..!

Ekku  Mattila.