maanantai 2. marraskuuta 2020

Kaikkea sitä maailmalla reissatessa tapahtuu.

 2/11-2020.

Ekku Mattila.

Aikamatkaaja.


OMO-pesujauhetta mietin.
Olin vuonna 1984 lomamatkalla Kreikkassa . Lentoyhtiö oli Aurinkomatkat. Itse lomasaari oli Mykönos jonne pääsi välilennolla Ateenan kautta. Olin pakannut matkalaukkuni ihan täyteen , mm Omo-pesupulveria , joka oli aika isossa pahvirasiassa niin , että olin kaatanut valkoisen pesuaineen kolminkertaiseen läpinäkyvään muovipussiin ja sillälailla se vei vähemmän tilaa.
Noh......välilaskun aikana Ateenan tulli iski silmänsä minnuun, kenties piiitkään poninhäntäni takia ja ottivat laukkuni tarkastukseen. Ihmettelin kun sen aikana kantoivat laukkuni yhteen lasiseinäiseen huoneeseen , josta oli näkymä matkustajahalliin ja sieltä virkalijat kurkkivat minua kohti uteliaan oloisina. Sitten toivat sen takaisin minulle.
Ja sitten 20 minuutin lento Mykonossaarelle , Thomas hotelliin ja eikun asumaan kahdeksi viikoksi. Koska juoksentelin heti alussa pitkin saarta , niin jouduin pesemään lenkkivaatteeni. Yks ilta kaadoin vettä pesuvatiin ,, sinne pari lenkkipaitaani, parit sukat ja sitten kaivamaan laukustani pyykinpesupulveria , sitä OMOA......mutta sitä pulveripussia en löytänyt. Ei sitten millään. Se oli kadonnut. Meni hetki ennenkuin käsitin. Ateenan tulli kun laukkuani tarkasti ja löysivät sen pesuainepussini , luulivat sen olevan kokainia, taikka muuta vastaavaa ja takavarikoivat sen. Tuumasivat että ottavat siitä näytteen ja jos se olisi ollut huumetta, niin minnuu niskasta kiinni jo Mykonossaarella taikka sitten Ateenassa välilaskun aikana.




Ekku Mattila.
Aikamatkaaja.