torstai 23. syyskuuta 2021

Kyllä se Ekku sitten kerkii........voi poijaat ja miksei flikakkin.

 23/9-2021.

Ekku Mattila.

Nasiiri.

Aikamatkaaja.

Clairvoyant.


¤¤¤:huomenta sinne teille.

Ny  on mun pakko tunnustaa jotakin ja  son aika  henkilökohtaastakin. Kuten olette  jo havainneet, niin, aina  ku  Ekku on jossakin  touhuamassa ja kun  mun  tilaisuuteni koittaa, oon heti  paikalla  kiiruhtanut salaisesta komerostani  luuraamaan  missä  Ekku ny  on ja menöö.Niinkuin  sen äijjäluolassakin  on tapahtunut,  että oon ottanut  kuvia mitä se  nasiiri lukoo ja  kuvat oon julukaassu  teille sinne...noh....oottakaa ny hetki...mä kerron  tarkemmin...:

Tänään   kun Ekku  lähti aamulla  varhain  Johtaja  Martti  Lähdesmäen  jeepillä , niin  olin  valamiina mäkin. Seurasin sitä. Ensin Ekku  meni  Pitkämön  uimarantaan, otti muutaman kuvan sieltä ja sitten    hän  ajoi  Johtaja   Markun  vanhaintavarain  hallin  eteen . Sitten  meni  Kurikan  höyrymuseon parkkipaikalle jossa oli yksi  pariskunta  odottamassa  ja  näjin  omin silmin  miten  Ekku  jotakin  paperinpalaa  pariskunnan miehelle  ojensi.Mitähän se paperi oli ? Ettei vaan  ulukomaan vakoilujuttua  herra  nähköön...Noh sitten  Ekku  ajoi kovaa  haipakkaa  takaasin  kotiinsa  Kauhajoelle , auto  talliin ja  näin  miten Ekku  meni  tuphansa, mutta hetken kuluttua  tuli  takaasin  kävelyverhat  yllään  ja  kovaa kyyttiä  riensi  kävelysauvansa  heiluen   pellolle. 

Ja minä matalana kyyryssä  ojien  pohojia myören  Ekku   tupesin  kyttäämään. Ny se  teki  sellaaseen  6  km peltolenkin  ja  kiloomeeteriä ennen  Ekku  luikkasi  mettään, kattoi  olokopäittensä ylitte  ettei sitä  kukaan seuraa salaa, onneksi  eherin    paiskata  maate  pöpelikköön, suaraan  iessus  märänneen , pläts , kärpässienen  päälle.

No  sitten kuulkaas  tapahtui torella  kumma  juttu.  Yhtä.äkkiä  Ekku  hävisi  jonnekin  ja  asiaa  kovasti ihmettelemään suuni auki jäin ja  asia  seleviskin. Soli  ryömini, kuten näjette ottamastani  salakuvista, jalat erellä  johonkin  sen salaiseen  piilopirttikorsuunsa,  sauvat ja  hanskat  sekä  sen klasit  olivat jääneet ulukopualelle.  Niin palion mä  hämmästyin  etten sen  pitenpään  jääny  sen korsun eteen vaan nopiaa  kyyttiä  tänne  Ekun  tietokonehuaneeseen , jossa  tätä  ny   naputtelen...mutta  aaaapuaaaa..ny Ekku  tulookin tualla  pihalla...on pakko  lopettaa  tämä naputtelu ja  rynnätä  jonnekin  piiloon....heikää  ny......praataan taas joku  päivä, taikka sitten en.

Mä....