torstai 30. syyskuuta 2021

Vähän jupajan tornini juurelta....

 30/9-2021.

Ekku Mattila.

Nasiiri.

Aikamatkaaja.

Clairvoyant.


¤¤¤¤¤:

Hupskeikkaa  kuulkaas........tämä sama  asia/juttu  joka mulle  tänään  aamulla tapahtui, sattui   noin vuonna   1953, muistaakseni.  Se oli kyllä keväään aikaan kun menin maate  mun  syntymätuvan yläkerran  huoneeseen joskus  noin  22,00.....ja  heräsin jumalattomaan heilumiseen. Tunsin  miten joku  ihme  voima mua retuutti  ereestaakaas ja samalla kuului  tavatoonta kiljumista kovaa.  Kun kunnolla silimäni aaukaasin näjin miten oma Äiteeni  mua retuutti.  

Asia  selvisikin........nimittäin kello oli  seuraava  ilta  kello 22,00  noin.  Olin   , ihme kumma  nukkunut täyret  24  tuntia , yhteenpötköön, asia joka ei mulle  kuulemma  sopinut. Äitee  joka oli  sinäpäivänä  , kun soli  ,keittiö apulaaneen    Voltin  kansalaaskoulussa ja kovaa askaretta  pitänyt  sen päivän ja kun  illemmalla  hokasi etttä  missäs  se  Eeropoika  on ja  mua ettimhän. Juuri siihen aikaan  oli se  Sikotauti, joka  muhun iski  2  vuatta  myähemmin , sekä  Honkoonkilaaneen/joku  ja  siihen tautthin kuali paljon  kersoja  , niin  tottakait  äiti sai    meleekeen  hepulin. Hän luuli ettoon kuallu.

Ainiin  sitten tämänpäivääseen asiaan joka   tuloo  ny:

Toisssayänä  en saanu kunnolla nukuttua, vaikkei  ollu  täyskuukaan.  Pyäriin  sänkyssä  ainakin   2  tuntia  ja oli  pakko  laskeutua  alakertaan, mun  äijjäluaalaani Mannerheimin  kiriaa  lukemaan.  Kun kello  näytti  05,00  ja justiinsa  kun olin  Mannerheimin  mukana  sen  Tiipetin reissulla, niin  uni  tulikin ja  nukahrin  nojatualhin  kintut  Inka-plikan  sängyn  reunalla  roikkuen.   Koko  sen päivän  olin aikalailla ns takus. .....mutta  .....viimeyönä menin maate vasta kello 23,00 , noin ja heräsin aamulla  kello  04,00, niikun mun tapana on aina ollu.   Tuumasin siinä haukotellessani että  orottelen  pari  tuntia ja  sitten  lähären  pellolle/mettään kävelemhän.Nooh....kun kello  oli  08,00 , niin aiettä mua  sitten kuulkaas  väsytti. Eihän siinä mikään auttanut. Soffalle  menin maate, hetkeksi  tuumasin ja kun  heräsin, taikka  vaimoni   kun  mun  naamaani  suaraan katteli, että onkos  tua  ukko  eres henkis, niin kello oli  12,15......???!!. Olin siis nukkunut  suu  pualiauki  4,15  tuntia.  ??

Syynä saattaa olla   tämä: Eilen illalla  touhusin  autotallissa  vanahaa  Hysleriä mukamas  säärellen, ettei se  söisi niin palio sitä pensaa  ja auto oli  välillä  käynnis. Kaikkihan se  tietää että  tallis  jossa käy pentsiiniauto  ei saa olla ovia  kiinni, meinaan   tallin  ovia. Välillä   pirin  ovia kiinni, sillai  tuuletin ja  tottakait  talliin  jäi sitä pensiinikatkuakin. Siis   tämä(kö?)  oli syynä mun  kummalliseen   4,15  tunnin  päikkäriini  tänäaamuna  ?. Sain  henkeheeni  mylkyllistä höylyä...

Vai mitä?

Ekku Mattila.