tiistai 8. helmikuuta 2022

Huomenta .......heh ja köh.

 9/2-2022.

Ekku Mattila.

Nasiiri.

Aikamatkaaja.

Clairvoyant.

¤¤¤¤

Voijan poijaat  ja miksei flikkakkin !

Olen ollut  noin   6  viikkoa  ns  elimistön  kuona-aine-jutussa jota  teen   aina  heti uudenvuoden  ekapäivästä lähtien. Sen avulla, jos on  ylimääräsitä  fläskiä  ittekukin  rupissa, niin  jopa  se  lähtee  aikalailla  vauhdilla, ensin  nopiaakin, noin  3-4 kiloa  kuussa ja sitten  hitaammin. Vielä   meinaan  3  viikkoa samaa   rääkkiä harrastaa, jo  sentakia, koska  olen  Alahärmälääneen  häjy ja  toiseksi, joka   liittynee  tuohon  ,  olen sanani  mittaaneen  miäs.

Noh:  Eilen,  illalla, noin 18,00  keitin  meille  hernerokkaa ja sitä  litkin  ison kipollisen. Sitten  !!  19,00  söin   kovan mussutuksen  säestämänä  :

Papuja,

purkkiherneitä,

kaalia,

maissia... 

Näitä    lautanen kukkuroillaan. oli  niin  kova, torella kova  näläkä. Mutta............kääk.....kello  20,00  tunsin  aika  nopiaa halua  mennä  siihen  paikkaan  jossa  kuninkaakkin  kuulemma  ovat ihan  yksin  ja sitten se alakoi...juu alakoi..alakoi  ja jaaaaaaatkuipiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii...En viitti  heti näin aamusta  teille  tunnustaa/sanua, koska  ette   kenties  ole  vielä syäneet  mitään , mutta  voisin melekeen  vannua  että  siellä  "kuninkaitten, jokka  ovat yksin" paikassa  pirin  istuntoja  ylitte  35  kertaa......kello    03,00   suunnilleeen....!  Rouva  meni  nukkumaan   24,00  , päätänsä  puristellen ja sanoi, ainakin kans kertaa,jossei  useamminkin , että onko  toi  ihan  nooormaaaliaa....ja mä  sanoin että o.  Ja  niin hän siinä sitten  meni, kuten olette  kenties  huamanneekkin mun seinältäni, miten  torella  tavoistani  suuresti  poiketen  olin vielä hereillä  03,00.

Äsken  olin  lunta  lykkimäs  tualla  pihalla, lumikolalla ja   koetin  vähän samalla  virkistyä. Tänään, ihan varmuureksi, en  torellakaan mene hangelle  hiihtämhän, meinaan.  Jos.....??  niin.

Ekku  Mattila.