tiistai 15. helmikuuta 2022

Kirppareilta........painon pudottamiseen. Olkaa hyvät:

 15/2-2022.

Ekku Mattila.

Nasiiri.

Aikamatkaaja.

Clairvoyant.

¤¤¤¤

Iltaa  sinne  teille. Olin aamulla  varhain, vähäsen  niinku asijoilla  S/joella,  kävin  muutamassa  paikassa, mm  kello-kultaliike Hautaniemen   firmassa,  Ilimajoki,  jossa  vaihdettiin patteri  mun  16  vuotta vanhaan  kellooni  ja  hyvin   pelasi taas. Nooh.....kun tulin  kotio niin  rouvani  sanoi  kirkkaalla  äänellään että josko mennää  kirpparille  Kurikkaan ja mä sanoin että menhän vaan.Siellä me  takuttiin  kovan lumisotkupyryn  seassa ja  ostaa  pätkäytin kaks  uutta/vanahaa    harppuhuulta, eiku  huuliharppuja  mulle. Ny niitä on  jo  , avsta  12 kpl.

Ja  tänään  soitti  yks  asiakas  Hyllykalliolta, nainen, joka  kysyi  että  voikko Ekku  sanua  mikä olisi  oiva konsti ja  joka pitääs, että laihtuu  ja pysyykin sellasena..ja mä  sanoin  että tiärän ja  kerroin hälle  samat mitä  tässä  ja ny  paan  kaikille  nähtäväksi.

Siis: Syökää  vähemmän.

syäkää  vähemmän......on  turhaa  liikkua/juasta  hikipäässä   kieli  suusta  roikkuen, koska se  ei auta laihduttamiseen kun  vähän vaan. Vähentäkää  kalorimäärä  noin  1200 -päivässä  ja  joka ikinen  päivä. Paras jota  olen itsekin  nourattanut, kun olen  menossa  johonkin  urheilujuttuun/kilpailuun  on seuraava:

Vitamiinit: Formula  5,jossa on paljon foolihappoa. On erittäin hyvää sydämen   toiminnalle.

monivitamiini, jossa   on paljon  foolihappoa.

Joka  aamu lasillinen  männyn  havupuu-uutejuomaa. 

Sitten  neljän viljan puuro.

maitoa  lasilllinen.

näkkileippää,

hedelmiä niin  paljon  kun  lomsa kestää.  Erilaisia  siis.

Puuroa  voi  syödä vaikka  3-4  kertaa  päivässä.

kaffia   vähän, ilman  mitään muuta.

vettä jos   janottaa.

pualukkaa-mustikkaa-muuta  marjaa.

¤¤¤

Jos ja kun  teette  noin, niin takaan ja  alleviivaan, ilman  metrinkään liikkumista, painonne  tulee  tippumaan  noin  5-8 kiloa  kuukaudessa, joka  kuukausi ja  riippuen  senhetkisestä  painostanne 2-3  kuukauden aikana  15-25  kiloa. Joten:   eikun  aloittamaan.

Ekku Mattila.

Niinja  pieni lisäys:  alussa  on itun  vaikeaa, noin  viikko-kaksi, mutta sitten alkaa  helpottamaan  ja  tulette  huomaamaan  että voisitte  jatkaa samaa  rataa vaikka  kuinka  pitkään.

Jee.