perjantai 11. helmikuuta 2022

Suave tukkarasvaa tuli ostettua pikkukollina......vaikka piti muuta ostaa.

 11/2-2022.

Ekku Mattila.

Nasiiri.

Aikamatkaaja.
Clairvoyant.

¤¤

Nohniih.....on  kevät  tulossa ja  siis, niinhän  jokku sanoo, kevättä  rinnassa ittekullakin.................................ja  tästä  onkin  mukava  mennä  ns aikamatkaajan  tiimoilla  vuoteen   1960, Alahärmään  ja  nykyiseen  Knuuttilan Raitille.   Oli silloin kans  kevät ,  Huhtikuu  ja  koska  tunsin/luulin/uskoin   että  nyt  on  oikea aika  mennä käymään  Voltissa  sijaitsevaan  kemikalioliikkeeseen,  vähän  yhtä   juttua  ostamaan, meinaan  , juu ja siis  kauppaan sisälle mä astuin, rohkeana, mukamas, poikana. 

Päivää sanoin  ja  jesus kun  mä  säikährin. Tiskin  takana  oli  mun  pikkuserkkulikka, läheltä   Jepuaa, noin    2  vuatta vanahee kun mä,  vaaliatukkainen, plonri joka  sanoi kans  päivää...noh mitäs  Emppu ? mua siihen aikaan sanottiin  Empuksi,,ja  mä  sanoin että  eipäs kummempaa.....mitä  haluat  ostaa  likka  kysyi.....?  ja mulle meni  sanat, taikka  juuttui kurkkuun/jonnekin......aiaiaiaiaiiiii.  Tuataa  ostaasin  hisrasvaa.. Suavea  tuuppi jonka  likka  mulle  ojensi, hinnan sanoi, jonka  maksoin ja  nopiaa  liikekestä pois  , melekeen  ryntäsin.....voi aska  tuumasin....pitikös  sen  olla  just  tualla  myymäs ??...aiaiai..

Ja jäin  iliman ...sitä..juu...

Viikon/kaksi  sitä  epäonnistumistani   murehrin ja  eikun uurelleen samaan liikeeseen, samoja  sanoja me vaihrettiin ja  sama  suave  tukakrasvaa taas ostin...aiaiaiaiaiaiaiiiaiiiii..ja  pankaas  arvaa  että mua sitten itutti, isolla  Veellä...mutta  noon...ahaaaaa.... tuli  minulle mieleen,  Voltin asemalle  pyäräälin, lipun   ostin Kauhavalle  ja sinne  kolistelin ns lättähatun kyytis,  ettin  sieltä  kemikalioliikkeen,  sinne  menin sisälle  ja  päivää sanoin..

Ja.....taas......tiskin  takana  oli  nyt,  tummahipiääneen  likkamyyjä ja..ja..ja..jaja.....kolmannen  kerran suavetukkarasvaa ostin, liikkeestä  kiukussani   pihalle, asemalle  ja Volttiin  takaasin  ja  voi että mua sitten  itutti, ny  viälä isommalla  V kiriaamella. ..ja niin kului se kevät, kesä ja  tuli  loppusyksy. Silloin  Alahärmän  kirkolla oli  tapana pitää  markkinat,  kymmenine  myyntikojuineen/helppoheikkineen  ja  ahaa...ny jos   koskaan  tuumasin,  myyntikojun  ethen  menin  ja  just niin, nyt  en suavetukkarasvaa  tälläkertaa, vaan niinpä niin.....sitä  yhyren  laihan  pakkauksen...jee..

Joo. Mutta......on sanottava suaraan että käyttämättä  se  laiha paketti jäi......soli  monta  viikkoa  puarin  halakopinon  välis ja   tottakait.....äitee sen sieltä havaatti, pois  otti ja  saunan  vesiparan  alle  sen  pukkasi.....ja taas mua  itutti.....joo. Nooh...kului se  syksy,  kului  talavi  ja  kevät  ja tuli  taas  kesä,  olin  jo  niinkin  vanaha   15  vee......ja..ja....Vihtelinin  Reijo oli   tilannu    Apuleheren kautta  suuren  laatikon niitä ja myi meillle    ujoille  kersoille  kovaan  kiskurihintaan,.....niitä  juu. 

Ja pikkuhilijaa.......jo samana  vuanna...joopa  joo....köh...

Ekku Mattila.