maanantai 20. kesäkuuta 2022

Mikkeli 1973 ja eikun hoteliin vaan......luulin.

 20/6-2022.

Ekku Mattila.

Nasiiri.

Clairvoyant.

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

Vieläkin meinaa naurattaa. Nimittäin  mennään vuoteen  1973, moottoripyöräaikaani, jolloin  ajelin  5 kuukauden aikana  ympäri  Suomen  eri   leirintäalueita, noin  19000  km ja......Tänään plalaarin  sen  aikaisia  päiväkirjojani ja  ...20/6-1973. 

Olin tullut  kovassa  kaatosateessa  Mikkeliin, Kouvvolasta  ja  kovaa  kyyttiä  etsimään  kuivaa  nukkumapaikkaa ja  eteeni tuli näkyviin Mikkelin  torilla  Hotelli. Sen nimeä en laittanut  näköjään ns ylös, mutta  eikun  moottoripyöräni rakennuksen eteen ja  sisälle  vaan . Olin  torella,,TORELLA   litimärkä,  kuin   se  kuuluisa koira. Vaatteeni  olivat  litimärät, samoin  kengät, nahkatakkini, sekä  farkut. Kypärästäni, jota  roikutin  kädessäsi, niin siitäkin  tippui  vesi.

Ja ovesta sisälle.

Hotelli  olin  ns  hiano. Plyyssiverhoilua  ja matokkin jotakin  , jossei    Arabialaasta  kamelin  karvamattua, mutta  kalliilta se  vaikutti. Minäpoika  tein kun etenin kohden  portieerinpöytää , matolle sellaisen  märän  vanan. Porteeri  vilkaasi mua  kohden  todella kauhistuneen  näköisenä ja heti alkoi  viittelemään  takaasin ovea  kohti,  reippaastikin  huitoi.  Siinä  tilassa  oli  muutama  nahkasoffa ja  tualiakin  ja  niillä istuskeli  rikkaan  oloosia  liikemiehiä, taikka  ainakin    siltä   vaikuttivat. Sinertävä  sikaarin  savu  leijjui   huoneessa. Ja minä  käännyin  takaasin  ovea kohti, siitä pihalle, moottoripyöräni selekään ja  kaskas, löysinkin  sellaaseen  köyhän  majatalon, se oli  jonkunlainen retkeelyrakennus, pienen lammen rannalla. Ja sinne  mä menin. Eikä karhattu  pihalle.

Ekku Mattila.