torstai 23. kesäkuuta 2022

Nasiirin Juhannusmuistoja..........gyyyääääkgläää....

 23/6-2022.

Ekku Mattila.

Nasiiri.

Clairvoyant.

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

Kohta on taas Juhannus. Tuntuu, vissiin  näin vanahana  että  siitä  viimeisestä  Juhannuksesta on vain muutama  kuukausi, niin nopiaa  pakkaa   nämä päivät  mennä. Mutta  olkoon  niin. Veneessä  pysytään  muiden mukana ja  piretään lairoista   kiinni.  Ja   tulukaapa  mukaan. Nyt  mennään  vuoteen   1973,  ensin Järvenpään Rauhanniemen  leirintäalueelle   ja sitten......oottakaa hetkinen  niin alan kertoa:

Olin   sinne  Järvenpään leirintäalueelle   mennyt muutama päivä ennen  Juhannusta ja  tarkoituksena  viettää  sen siellä makkaraa  kärytellen, sinapin  kans. Nooh. Heti  päivää ennen sinne  porhalsi  ainakin  5-6  autollista  humalaasia  nuaria.Pari  niistä  tökkäsi  telttansa  mun oman  kupoliteltan  viereen,  meeterin/toista oli  vaan väliä. Ja  voihan  aska. Meteli oli niin kova,  sekä  viinan/kalian  haju,  että  tuumasin  riittää. Kokosin  oman  telttani kasaan,  sen moottoripyöräni  tarakalle , tavarani  kans  ja eikun  Lahtea kohti. Fruuuuuuuuuummmmm..

Lahdessa oli  Mukkula  niminen  leirintäalue. En tiedä onko enää, mutta sinne mää     rätkäni osootin.Portilla maksoin, jos ennyt  ihan  väärin muista,  5 markkaa  vuarokausi ja  telttaani taas  kokoamaan. Olen aina  tykännyt juuri   kupoliteltasta, koska  siinä  on neliässä  kulmassa  sellaaset  putkireijät ja niihin kun  sujauttaa  sellaasen  muaviset  putket, niin   nopiaa  saa sen  kasaan. tavallisen  teltan pystytys  on paljon   hankalampaa. kaikenmaalman  tikkuja maahan ja kovalla  tuulella  ne meinaa  irrota.

Siis  teltta  pystyyn ja sen sisälle  loikoilemaan. Tuumasin jotta  nyt.  Saa  Juhannusvietto alkaa. Jee. Meinaan olla kun ellun  kana. Ihan  ittekseni ja laiskasti  vetelehdin. Muttaaaaaaaa....Antaakaas  olla....sussiunakkoon.  Järvenpään  juttu  toistui.  Taas. Mun  telttani viereen  nousi  kaksi  nuarten telttaa, sellaiset  jumalattoman suuret.  Ne  oli matkalla    jollakin  pikkupussilla, jesus,  ainakin  15   humalassa   kiljuvaa  tulevia kansanedustaja,  vissiin  kännis  kuskikin. Kännissä  kun  käet. (hassu  sana) heh. Nooh...kesken kaiken  kun olin  "turvassa"  teltassani  joku  umpihumalaanen nuaripari  kaatui  mun  pienen telttani päälle  ja  minä  sinne alimmaaseksi.  Se meni kasaan. Plots. Kesti  hetken aikaa  ennenkuin onnistuin pääsemään   teltastani  pois. Nauru oli  jumalatoon heillä. Vissiin  kiva  vitsi  kun he littasi  mun  telttani  ja  rikkoi  sen.

Ikäänkuin  tilanne ei olisi ollut  jo  tarpeeksi paha niin  joku  niistä  känniläisistä  oksentaa  roiskautti mahansa sisällön mun päälle ja  myös juuri siihen  laukkuun jossa pirin  puhtaita vaatteitani ym  tärkeätä. Voi  herranen aika kun mua  alkoi itteänikin  gyäglättämään. Ja......eikun  haiseva telttani kasaan, ruttasin sen  sikinsokin  moottoripyöräni  tarakalle ja  loikkasin  motoroiskani päälle ja  eteenpäin...kauhea  lemu  jäi  jälkeeni....kääääk... muutaman kilomeeterin  ajettuani  pysähdyin. Näin  nimittäin  tien varrella  pienen järven tapaasen  ja  arvakkaapa? Juuri niin.Koetin  lotata/pestä   haisevan  telttani  puhtaaksi, samoin    vaatteeni, pienet  uikkarit  päälleni jätin ja  pesin  myös nahkatakkini, taikka  yritin  jynssätä  jollakin tavalla.

Pualen tunnin  kuluttua  olin taas  matkalla, nyt kohti  Mikkeliä, jossa  mukanani olevan  Suomen  leirintäalueen  oppaan mukaan  piti olla  kaks  leirintäaluetta  ja siis  sinne. Myös  siellä  tapahtui  vaikka mitä ja saattaa  olla  että kerron   huomenna  tarkemmin, taikka sitten en kerro. saas  ny näee.

Oikein  hyvää  Juhannusta.

Ekku  Mattila.