keskiviikko 19. heinäkuuta 2023

"Heiiiiiiiiiii neitiiiiiiiii......neitiiiiiiii heiiiiiiiiiii...."...heheheheheheheeeheheheheeheheheheheeeggg....

 19/7-2023.

EKKU.

Nasiiri.

Meedio.

Clairvoyant.

¤¤¤¤¤

Iltapäivää sinne  teille: Kuten  taisin eilin jo  mainita, ostin, taikka  sain,  (annoin  pullapitkon ja  piparipaketin)  Koskenkorvalaiselta  tutultani ,vanahan  tunturi polkumasiinan ja  eilen sitä  rasvaalin , renkaisiin ilimaa pumppasin,  vaihdoin siihen pässinsarvet  ja  tänään tein  sillä  12 km lenkin. Vajaa tunti sitten  tulin  kotia  ja voiettä  pyörä  pelasi kuin uusi. Menin  tuhatta ja vajaa  ainakin  toistataa, jossei kovempaakin  takatukka  kypärän alta  huiskuten.Vaikka olen  77,4  ikääneen  niin jalakani  nous ja nuarella  17  ikääsellä kollilla , (välillä  minusta  niin ittestäni  tuntuu  hehe) . Silmistäni vaan ves  nokkui. ..mutta.........antakaas kun selitän tarkemmin....

Ensinnä mulla  on huano  kuulo, ainakin  toisesta korvastani, joka  on oikea, samoin  kun mun  toinen silimäni on kans..hmmmmmm..huanohko  ja kun  on vastatuuli, kuten tänään, niin  ei hyvä. Kolme kertaa meinasin saara  syrärin kun  ihan äänettömästi  minut   ohitti  sähköauto  ja moottoripyörä.   Ne  liikkuu  kuin kummitukset. ....suuuuiiih vaan kuuluu kun ne on  ohitte menneet. Käänny nyt  siinä  vaiheessa  vahingossa suoraan  sellaisen eteen  vasemmalle.......ja........tumps..

Toinen  asia....jota  vaimoni melekeen naurattaa  niin.....on seuraava.....ja ollut aina  joka kesä... Minulla on tapana ollut, aina kesisin  ottaa ns  aurinkoa. Kääppäilen  pitkin  meirän, taikka  Joninhan ne  nyt on, peltoja   ja annan auringon kärventää. Minä aina  rusketun ns  nopiaa ja  noin  2 viikon  kuluttua, jos aurinko   paistaa,  olen kuin...se....se....joku muunmaalainen....immeinen.,,,Kun  ajelen  polokumasiinalla,  lyhytpulttuuseet  urheilumalliset   tsimmarit  jalassani,  ruskiana kun mikä, päässäni  kypärä, aurinkoklasit  naamallani  tukkani  hulmuten, kruppini  ns  kunnossa.....melekeen joka kerta , kuten tänäänkin, kolme  autoa , kolmessa  eri kohdassa,  pysähtyi  pysäkille,  oikealla puolelle,eteeni  ja.......kuski jotakin  huuteli....mutta  enhän minä heheeeh  mitään kuule ja    sotkin  eteenpäin. Luuleeko ne   pysähtyneet  huutelijat ettoon  nuari , ruskettunut, hehkeä neitonen.....??

Ja minä..toivottavasti....vaikka en oo koskaan komerossa  ollut  piilossa,  ei ole  tarvinnut, oon  aina ollut,  sellaaneen "tavallinen" siinä mielessä....ja  vaimoani naurattaa kun sanon...

"Miks   miehet mun perääni  huuteloo  ja  viheltää..miksei nuaret  flikat.."...heheheheheeeheheeeeh.

Juu.

Ekku Mattila.