maanantai 7. elokuuta 2023

1963..."hyi kun soot sitten ruma"...........käääääääääkgkk....ja punaasta näkyi jonkun naamassa...

 7/8-2023.

EKKU.

Nasiiri.

Meedio.

Clairvoyant.

¤¤¤¤

Maanantaipäivää  sinne   teille: Taas, niinkuin  melkein aina, olin kääppäilemäsäs märillä   Joni  Kalliomäen  pelloilla.  Eilen juoksin  liian  kovaa  tuolla  tiellä  ja sain kinttuni  kipeeksi. Sen takia  olin nyt  peltolenkillä. Se ei ole läheskään niin  kovaa  kun  tiellä  jolokuttelu.  Napsin  muutamia  kuvia, kuten näkyy  ja siitäkös  saankin tämän naputtelun  aiheen...nimittäin:

Muutama on  kysynyt että miksi  xxtussa sä ekku aina otat ittestäs  kuvia  niskasta päin..??  ja mää vastaan...

Mullon vissiin joku alemmuskomploleksijoku..hjehehe..nimittäin ,, vuonna  1963, kun olin ekakertaa  näyttäytymässä  Ylihärmässä, Krannin  kylässä, 12 km  itte  Yylihäärmän keskuksesta, tulevan  ekavaimon (nyt jo edesmennyt)  kototalossa ja  oltiin  ruokapöyrässä riispuurua  syömäs, mantsikkahillun  kera.  Pöyräs oli....Ahon perhe kersoineen , noin kaikkiaan  10 ihimistä  ja  niiden  kihlattuineen. Itte  talon isäntä ja  emäntä. Ja mää ja  mun morsmiameni. Talossa  oli  nuarin muksu  Anne  4  vuaren ja  hän istui  mua vastapäätä  pöyrän  toisella pualen. Siinä  mä istuin  niinmaan , ainakin  omasta miälestäni, komiana . Tukassa  Suave hiusrasvaa  että  pääni vaan kiilsi   tökötistä.

Anne, seurasi mua  valppaana, päänsä käsivarsiinsa  nojaten,  silmissään torella  tutkiva  katse,,,torella  tutkiva......ja  sanoa paukautti......

"hyi kun soot sitten ruma".

pankaas arvaan kuulkaas.....molin nuaren kollin parhaas ijäs, vajaa  17 ja  sain(kin) kuulla, lapselta, jokka   kuulemma sanoo  totuuren.....hyi kun soot ruma.....ajaltelkaa  punaasta  färiä  ny....siis  torella  punaasta...sellaasta jota ei ole koskaan  näyttäytynyt....jota  ei ole  olemassakaan......mutta....

sellainen  ilmestyi...mun naamaani...Kirkkaan ja  tumman  punaaneen färi, naamastani  alas, koko  kruppiini  vissiin. Hiki  alakoi  purskuamaan  ottanahastani.  Olisin  niin mielelläni halunnut  vajota ns maan  alle, häpiästä. eheehehehehehehheheeeeeeeeheheheheeeeee..

mutta  onneksi  talon emäntä sanoi  Annelle..mitä sä   nyt  höpäjät....muttei se mua  auttanut....ei...

Siis: tuon takia  tykkään kuvata (heheheheeh) ittiäni  mieluiten niskavilloista. ..ja  eikös  Epyyktiin Faaraokkin  kuvattu aina sivuuttain....heheheheheheeeee..

Ekku.