perjantai 4. elokuuta 2023

Vähän tässä naputtelen asiaa ja sen vierestäkin.

 4/8-2023.

EKKU.

Nasiiri.

Meedio.

Clairvoyant.

¤¤¤¤

Perjantaiaamua:

Tein  2  tunnin maantielenkin ja  on pakko sanoa että kyllä  hiukkasen syksylle ilma jo ns maistuu.Vaikka koko ajan  oli  18 astetta  lämmintä, niin se ei ollut, eikä tuntunut  samalta kun   esim  kuukausi sitten.Tämä  Elokuun  lämmin   keli  on  melkein  sama, hehe...kun olis  yllä koko ajan jättimäinen korxxtsu...ihan  tukkoinen olotila.....jaahaas.... sitte meen   autoasiaan...

Kuten kaikki  sen jo tietää, ajoin kuorma-auton ammattiajokortin Ylihärmässä, autokoulu Keskitalon opettamana , vuonna 1964 ja mun mielestä sain vissiin hyvät  lähtokohdat autoiluun..Keskitalo oli siihen aikaan parantolaan ja  Liinamaan siltaa kohoren mentäessä,  tien oikealla puolella, sellainen punainen talo....yhä se tupa näkyy  kun tietä ajaa  Alahärmään kohoren ja ohittaessa  Ylihärmän..juu.

Keskitalo  oli hyvä opettaja.Vaikka satoi, soli kesä, ennen Juhannusta, kun mentiin , niin  hän  tuumasi....emme  toppaa mihinkään sateen ajaksi.....teidän  on opittava ajamaan  kelillä kuin kelillä, vaikka  taivhalta sataas vanahoja ämmiä länget kauloissaan...ja niin  tehtiin.Sen  vuoden 1964  jälkee en ole ajanut yhtään ns kolaria, taikka yhyren.Se  tapahtui  Hanhimäjen  tienhaaran kohorassa, ennen kärmesmäkeä, oikialle  menevän  hiekkatien  alakakupääss, kun  Mäen  Eikan   äitee  koukkas  suoraan mun ajaman auton eteen, niin, että olin pakotettu  ajamaan  mettään. ojan kautta.   Muutoon olisin  ajanut  suoraan  naisen päälle ja.......töms...tämä tapahtui  kolome  viikkoa saamani ajokortin  jälkeen. Lauantaina, noin kello  12,00.  1964.

Uskokaa    ny, vaikka  huviksenne,  että mulla on ollut erilaissia  ajovehkeitä vaikka kuinka paljon.  Tuon vuoden 1964  jälkeen,  olen koettanut,   (taas) laskea paljonko, mutta  eihän se onnistu sillai  tarkkaan. Kuitenkin  pääsin noin ylitte  200    ja siinä mukana  on  muutama kymmenen moottoripyörääkin.   5  linja-autoa ja 11  kuormasellaasta. Hesassa  1966  ajoin vuoden aikana  kuorma-autoakin ja yhtään  kolaria en saanu. Soli  Englantilaaseen Olivetti  kuljetusyhtiön Camdellin  firma.

Uskoisin ja olen aika varmakin siitä että  kilomootereitä mulle on mulle  tullu  meenteillä  vuoden 1964  jälkeen  noin   3, 5 milioonaa, jossei eneekin. Silloin kun parahaiten  ajelin, sain auton mittareihin  noin  100000  km  vuosi....nyt  tulee  vielä  60000,  viimevuonna  tuli  95000 km...missä xxxssa mä oikein  liikun..?..häh..? Tjaahaaas...   mees siitä  pois  ittiäs kehumasta Ekku.

Ny keitän teen. Korpun kanssa.

Juu.

Ekku.

Joten  Ylihärmälääsen  autokoulu Keskinen opettu mut  vissiin ajamaan  aika  hyvin....eiksjuu?