lauantai 10. heinäkuuta 2021

Kyl mä polokuni kohorat tunnen.....

 19/7-2021.

Ekku Mattila.

Aikamatkaaja.

Clairvoyant.


Että silleen.

Muutin Helsinkiin  1964 ja  sieltä pois  1982, Saarijärvelle  kolmeksi kuukaudeksi, sieltä  välillä takaisin syntymäkotikuntaani  Alahärmään  3,5  vuotta, sieltä  Keravalle, josta  vuoden päästä  Jalasjärven  Ahonkylään, Kurikassa  3 kuukautta  ja  sieltä  tänne  Kauhajoelle, jossa  olen asunut  noin  30  vuotta.

Nyt    tuloo  "miinuksia"......Alahärmässä  minua  haukuttiin noidaksi ja  tekouskovaaaset  niin kirjoittivat  minulle  haukkuma/ postia, että  kävivät  ristinmerkkejään  heiluttelemassa ja   monet  tuttuni  siirtyivät  kadun toiselle puolelle  minut  kun havaattivat vastaansa  tulevan  ja  muutin  Keravalle, Kurkelan   rakennusryhmään . Jo  noin  kahden viikon kuluttua  sain vieraaksi  Keravan kaupungin  lähetystön  kuvassa  olevan   Aleksis  Kiven elämäkertakirjan kanssa, kukkia  toivat, kättä  vispattiin  ja  puheitakin  pirettiin. Kaupunki  toivotti  minut  syrämellisesti tervetulleeksi  sinne paikkaan   asumaan  ja hyvin  asiat menikin.

Nooh.....minä  pöljäke  muutin Jalasjärven  Ahonkylään,  todella  nurkkakuntaiseen  "sukulaissiitosten"  vaivaamaan  paikkaan    ja  voihan poijaat ja miksei  flikakkin. Jo  viikon päästä  muutostani  jouduin  ekakerran  tappeluun ja niitä  samanlaisia kyllä sitten  riitti  ettääääh.  Koska olen Alahärmälääsenä  aikamoinen  tappelupukarikin, jos  sitä  lajia  tarvitaan, niin myös  taidoiltani   osaan  puollustaa  itseäni, niin  tavantakaa   päälleni käytiin. Jalasjärveen  otin ja kylläännyin ja    Kurikan  Myllykylään  3 kuukaudeksi   sopimuksella  vuokratalon  omistajan kanssa  että  muuttaisin  sen aikana  sieltä pois, koska  he saivat  tietää/kuulla  ettoon noita.....hella paratkoon.....ja niin  teinkin  ja  tänne  Kauhajoen  Äijönkylään  muuttokuormat  tuatiin  ja  vuasi oli  1990....Marraskuussa. ....mutta  istu  ja pala!!!

Näistä kaikista  asuinpaikoistani  on tämä  Kauhajoki  ollut  torella  ittumainen  . Jumalatoonta  haukkumista, juarumista,  panetteluja, solvaamista, päälleni  (taas) käymisiä , erityisesti  juuri  naapureitteni  taholta.  Tuntuu  että koko  Kauhajoki  noin  99  %  on  aikamatkaaja  Ekku  Mattilaa  vastaan  ja  on kumma  ettoon edes  näinkin terveenä  itteni   voinut pitää ja tarkoitan tällä  juuri tuota  myssyn  pitopaikkaa.   Olenkin  sanonut  ja  sanon  taas. että  tämä Kauhajoki  taitaa  ja ehkä  onkin  jonkinlainen edellisen  elämäni  karman-laki, jonka  puitteissa/säännöissä  minun on   pitänyt  kaikki kestää  . Olen aina uskonut  Karman lakiin ja  se (taitaa) olla  syy  ettei mua  saara  täältä  kovinkaan  helposti pois .  Kun tunnen että  se  on maksettu, niin  kovaa  kyytiä   lastaan  muuttokuormani  tavaraa  täyteen ja  eikun toiseeen  paikkaan.....vissiin. Saas ny  näkee  miten tämä  huihaikooroollaamaailma  menee....juu.

Ekku Mattila.