torstai 22. heinäkuuta 2021

Marokkoa varten tekemäni kerjuuaski.......köh.

 22/7-2021.

Ekku Mattila.

Aikamatkaaja.

Clairvoyant.

Nasiiri.


Taisi olla  eilen ??....kun   kirjoitin blogissani  siitä vuonna  1973  muuttoaikeestani  Marokkoon ja  siitä jäi  nämä  "kerjuukuvat"  pois.  Tuumasin silloin ennen  matkaa että eihän he siellä  kaukana  Afaariikassa  mitään  Suamea  ymmärrä, enkä mäkään  heidän  fidludgulahula kieltään  ja  sain nerokkaaan  ajatuksen kuulkaas:

Näpäräilin  kuvassa olevan  kerjuujutun   tämän takia: Jos ja kun  olen aivan rahatoon  ja  torella köyhä enkä mistään  saa  mania ja  olen näläkään melekeen kualemassa, niin  istahdan  Marokkkolaiseen  kaaapuunkiin karunkulumaan  ja ojentelen  tuota  kerjuuaskiani. Tiedä häntä vaikka solis  kannattanukkin, taikka sitten ei olisi. Näin  jäljestä päin olin liian   vaatimatoon  tuon  kerjuuaskin kanssa, sillä eihän siihen olisi  mahtunut  kun  pieniä kolikoita  vaan. Nooh.......se  Järvenpääläinen  telttani  ryöstäjä  taisi  kenties tehdä  mulle  tekosellaan  hyvänkin  palaveluksen, koska  sen  varkauden  jäläkeen en  päässykkään  Afariikkaan-Marokkoon  näläkään menehtymään...

Tuohon  aikaan  , 1973  olin vielä  Eero Juhani, mutten enää oo ollu  piiitkään aikaan....Osoite  oli oikea jossa asuin  1970-1973.  Juu.

Ekku Mattila.