keskiviikko 5. kesäkuuta 2024

EKKU,.....alias Jukka Pekka Mattila....naputtelee taas.... moni on luullut , tämän 2 kuukauden mettätupamökin aikana, ettoon kualllu..mutten ennoo...

 5/6-2024.

Teerve taaas.

Hiukan  jatkan sitä   2 kuukauden kesäloma-poissa-Netistä- poissa  kaikesta m jossa  olin kuin yksinäinen  Roobiinsson Ruusoe  aikoinaan  autiolla   saarella.

Aluksi olin  syntymäkodissani  Alahärmässa, muutaman  viikon ja  sitten sai  asunnon, sen  todellisen mettätuvan  kuukaudeksi. Sen talon  yläkerrassa  oli  haulikon  putsaamisen  aikana, kuollut  talon  poika, noin  32  vuotta sitten. Hän ei ollenkaan  tykänny kun  laitoin  olohuoneen pystymuuriin  valaakin, koska  oli niin  pakko tehdä. Huoneen  sisälämpötila  olin  noin 8  lussaa....

Suunnilleen  2  viikon aikana...."Topi"  hakkasi  sen  pystymuurin  sivua ,  tunnin  välein. ..pläts..pläts....pläst...oli  kivahko  nukkua  siinä sitten.Lopuksi  menin   vintiin, siihen kuolemanhuoneeseen jossa  oltin yhteyttä  Topiin, sanoin  etten ole  siellä  kauvaa ja se auttoi heti. Kolina lakkasi  heti. 

¤¤¤

mettäässä, pahajoki, olin liikkeellä  joka päivä ja  muutaman kerran  multa  nousi ns  karvat pystyyn.....ja  selvisi  syykin. Näin suden  seisovan  yhdellä  mettäjunnulla. ..mutta..se karhu peijakas....!! Noin 2  viikkoa sitten kun olin  talon  pihalla, ensin  luulin tuulen  lennättävn mustaa isoa  muovisäkkiä. Se  meni  minusta noin 100  meeterin päästä ,jumalatoonta  haipakkaa ja se oli  musta  karhu.

Jos  se olisi  tullu mua   vastaan siellä mettässä ja jos sillä olisi ollut pentuja......niin.....olisi ollu Nasirin  loppu, vissiin..

Jaahas.

Ny meen kaffia  juamaan. Pullan kans....ja  kerman  ja sokurinkin. 

Ekku.