perjantai 28. kesäkuuta 2024

Minua luultiin poliisiksi..........Kurikassa.........köh.

 28/6-2024.

EKKU.

Päivää taas. Meinaan  jakaa julki  yhden hauskan  tosijuttuni, jonka  tein ihan vahingossa  Kurikassa  noin  1992.Oottakaa hetki.

Siihen aikaan oli Kurikassa se  iso valakooneen  virastotalo, jonka alakerrassa  oleilivat  itte  virkamiehet......Nythän son ollut jo aikaa sitten  purettuna  ja tilalla  on se  pihapiri-oleskelukeskus-parkkipaikka joku.

Noh: Minulla oli usein asiaa Kurikkaan  ja samalla  kertaa kävin virastotalon  toisessa kerroksessa, nyk R-kioskin  päädyssä päin  olevassa. Talon  parkkipaikka oli  hankalassa paikassa, monen mutkan takana  , samoin  käynti sinne  virastotaloon.Kerran äkkäsin  että kaskas......ihan sen talon  edessä oli    hyvin tilaa ja lyhyt  matka  virastotalon  yläkertaan. Ja  .....aloin, aina kun mulla  oli asiaa  sinne taloon, ajaa  mustan  Saappini, jonka olin ostaa pätkäyttänyt  poliisihuutokaupasta  Tampereelta.....1000  markkaa. Soli  entinen  poliisien  virka-auto. Siinä  oli  antennin  kohta  auton  katossa, sellainnen   topattu reikä, sekä  kahdet taustapeilit, kuten  nykyisinkin  poliisien autoissa  on. Pelkääjän  puolella oli ovesssa kahdet  peilit. 

Noh..Vuotta ennen  olin ostanut Seinäjoen  rautatien kauppaaman vanhan  Kontio  Sisu  kuorma-auton ja sen mukana  sain 20  kappaletta  VR.haalareita. Sellaasia sinimustia. Aikalailla samanlaasia kun  poliiseilla oli...

Siis: liikuin useein sellainen haalari ylläni, myös  talvella, koska  siihen  oli näppärä  sujahtaa  ja  oli  kiva päälläkin. Kerran  menin  siihen  virastotaloon  sillai väärästä  ovesta, sen etupuolelta, jossa oli usein  poliisien  virka-autojakin. Se  huone oli  pienehkö, kun sinne menin  ja  paikalla useita  virkapukuisia   poliiseja, jokka  mut  nähdessään  komeasti moikkasi ja  mä kans. Siitä huoneesta oli yläkertaan sellainen  kapehko kierreporras, jolla  pääsi  suoraan  virastotaloon.  Luulin  kun mua  niin  komesti moikattiin että  poliisit tunsivat  mut....

Kun  tätä  "liikennettä "  olin  tehnyt ainakin  muutaman kuukauden  ja kun  jälleen kerran  tulin sinne  poliisien  huoneeseen, niin perääni  kiiruhti   poliisi Hanka joka sanoi......".Eeeekuuuuuuuuu  .....tämän kautta  ei oikeastaan saisi  mennä  tuonne  yläkertaan......tämä on meidän  virkamiesten  käyttämä.....teille  siviileille  kuuluu talon  toiselta  puolelta menevät portaat....."

Hehehehehehehehehehhh..

Ekku Mattila.

Nasiiri.

Meedio.

Clairvoyant.

sekä  poliisikin...vissiin..heh.

puh: 0466840923.