torstai 6. kesäkuuta 2024

Krimin sodasta 1885, Järvenpään kautta, Klaukkalaan ja sitten onko Mikkeliin menijöitä....olis ja ei.

 6/6-2024.

EKKU.

alias: Jukka Pekka Mattila.

Nasiiri.

Meedio.

Clairvoyant.

puh: 0466840923.

¤¤¤¤

Aisamrahujat.  Viimevuonna , Lokakuussa  tehtiin  yhden  tuttavan, jolla  on rakenus-ym-kiinteistö-firma , etupäässä  Hesan lähellä, että saan  alkaa ottamaan asiakkaita vastaan  seuraavan  vuoden, nyt  2024  kesän-kevään aikana,niin  pitkään, kun  ja  jos hänen  kiinteistönsä  ovat  myymättä. Hänellä oli  Hesan lähellä, 60  km päässä, Klaukkalassa  2  tyhjää  , isoa  rakennusta, jotka  olisivat  just  olleet   sopivia  mulle, mutta......Hän ne  möi molemmat. 

Noh...hänellä  on  myöskin  Mikkelissä, lähellä Rauhanniemen leirintäaluetta, iso maatila, 35  hehtaaria  peltoa ja  isohko  järvikin  vieressä. Siihen kuuluu  suuri entinen  heinälato-varasto.tiilinen, toinen  puoli ja  sinne  saisin  mennä  asumaan vaikka  kokonaan ja ottaa vastaan asiakkaita. 

Järven rannalla  , joka  on aika matala, on  saunarakennus-kesäkämppä, vanha  savusaunakin jopa. Mutta....vähän  olen mietiskellyt. Ensinnä  se Mikkeli  on aika vieras paikka mulle, vaikka siellä suunnalla  ajelin mottoripyörällä  1973. Toiseksi, vaikken mitään sotaa pelkää, Mikkeli  on ikäänkin väärässä  suunnassa......meinaan......yhtä  rajaa......saattaa että   jää  ns jalkoihin  josjakun jotakin  ns tapahtuu......Olen aina  tykänny ns ihmisten  parissa  olemisesta. Hesassa  asuin  vuodesta  1964-1982....ja   vissiin  tykkäsin . Mutta  erototen sen Järvenpää...oujees. 4-5/8-2022  olin siellä  etsimässä sitä entisen elämäni, Krimin  sodan  aikaista  paikkaa, josta  lähdin  nuorena  kollina, 16  vee, sotimaan, taikka tarkemmin.... olin   tykinputsarina...ja sinne  kuolin  1855.Sain   tykin  ammuksesta, kuten  olen  monta kertaa  sanonutkin, alavatsaani  sirpaleen ja kuolin  verenhukkaan  alle  minuutissa.

paikassa  on yhä  ns  syntymämerkki.

Auts.

Ekku.