torstai 18. maaliskuuta 2021

Mä keväthangella vähän tänään kääppäilin.....ja syykin selviää jos lujetta mun blokini.

 18/3-2021.

Ekku  Mattila.

Aikamatkaaja.

Clairvoyant.


Heheheh  ja köh.......Siitä mun   syrämeni  "jytkytyyskohtausesta"  on  jo  noin  5 päivää   ja olen kiltisti  määrättyjä   plääkkeitä  syäny , nukkunut  kerrankin  yhtäsoittoä  kolomena   yänä   melekeen 8 tuntia/yä  ja  eilen jo,  tunsin itteni sillai  suhtkoht/reippaaksi, niin......tänäaamuna kello 08,05  lähärin keväthangille  varovaisesti kävelemään.  Lääkärithän sanoi  tomerasti  ettet enää mee sinne  raskaalle  umpihangelle  hiihtämään ja  mä  sanoin etten mee. Kävelystä he  eivät puhuneet  puolta  sanaa  ja siksi luulen/lin  että  kävellen saan mennä. Toinen  syy, taikka  melekeen se  tärkein  oli  seuraava.....oottaaas niin  pian  kerron.......

Siis  ny se tuloo :  Aamulla  kello 07,10  avasin  olohuoneen   klasien  erestä ikkunaverhot ja   ulos  heitin niinsanoakseni katseen/parikin ja   voi hyvää  päivää  !!!!!????!!!. Meirän  postilaatikon eressä , joka on   100 metriä  talostamme, seisoskeli  yksi   tuttu pariskunta , jokka  ikäänkuin  treippaasti  siinä  voimisteli/huitoivat  kätösiään ja  selvästi  koko ajan meirän tupaa kohoren  vilkuilivat. Jos  ns kehonkieltä "suomentaa"  he olivat selvästi  jollakin tavalla  riemuissaan, vahingoniloisia  jopa. Olivat nähtävästi kyliltä kuulleet puskaration  kautta että " nysse  jesuksen  Ekku  on vissiin kuallu, taikka  ainaksin  pahasti  sairastunut...sillon  vissiin  syrän  pettänyt." 

Noh...kaikkihan mun  jo tuntoo ja  äskön tein  hangella , joka hyvin kesti ,kävellen  sellaaseen kilomeeterin  lenkin sauvat  mukana ja ihan "sattumalta"  koukkasin sen  voimistelleen  pariskunnan  klasin  kohoralta , noin   50 meeterin päästä  heistä  kävellä keikutellen ja  jopa  tein kans  muutamia  voimisteluliikkeitä varmuuden vuaksi. Tällä  minä  annoin myös  ns kehoni kielen  puhua  pulputtaa ...........nyt olen aika  varma, etrtä ainakin  yhyren  pariskunnan päivän saatoin pilata  totaalisesti. 

Rauman  flikkamme.......emmä  joka  päivä  tätä   hankikävelyä jatka. Nyt  en vaan millään voinut mieltäni malttaa. Juu.

Ekku Mattila.