sunnuntai 28. maaliskuuta 2021

Ny kuulkaas tein vuasisaran taulukaupat Kurikan Huutokauppahallin kanssa. Nyt mulla on muutaman sarantuhannen Euron arvosta tauluja, (heh-köh) mutta ei tätä jokaaselle kertoko. Olhan hilijaa koko kaupasta.

 28/3-2021.

Ekku Mattila.

Aikamatkaaja.

Clairvoaynt.


Hip/hurraa.....!.

Eilen illalla aika myöhään soitti  minulle Kurikan Huutokauppahallin Markku/pomo  ja sanoi  seuraavasti.

"Iltaa Ekku ekkai oo  vielä maate menny ..mulla on sulle kuule  tarjous  niistä  tauluista  joita  olet   muutaman vuoden aikana  käännellyt  ja   katsellut.....niitä on ainakin 150  jossei eneekin ja  koska  ne on  vähän tiellä  tuossa oven  lähellä....ja oon  niitä koettanut  myyräkin, muttei  ne  mene kaupaksi   ....ja  sentakia teen sulle Ekku selaisen tarjouksen  koko  läjästä..,,se onXXXXXX  Euroa  ...mitäs  sanot Ekku..?????

Nony sanoin......sovittu.....tuun jos sulle sopii  heti huomenna aamulla  varhain sinne  ja  nostellaan  ne taulut  mun auton kyytiin.....käykö sulle ettoon  siellä  hallilla  jo  sun aikaa  07,00...siis mun aikaa  06,00  koska  ennoo  kellojeni viisareita mihinkään suuntaan  verellyt.....vuodesta  1981  se  hölmöilyhän  alakoi......tuun  aamulla  nopia  ja kun Markkupomo siihen  suastui, niin, kuten huomaatte , niin me nosteltiin  noin  200  taulua, joissa oli  melekeen jokaasessa  raamikkin mukana  ja  Markun  kanssa  sovittiin  että jos  niiden   taulujen joukossa  saattaa  olla  vaikka  rempranttia taikka  miksei misenanseloita , niin myyrään ne  nyyjookissa  huutokaupalla ja panhan rahat fifti-fifti  ja  siihen  Markku nopiaa  suastuikin. Multa meni  tunnin verran  aikaa kun taulut  tuonne  köökkiin  kanniskelin  ja  heti kun tämän  blokini  oon  julukaassu   meen kaffille ja naatin sen  rähmäpullan kans  ja jos  rouvani on hereellä niin kutun  hänetkin  mukhan.

Ekku Mattila.