perjantai 8. lokakuuta 2021

Alahärmälääneen taidemaalari Juhani Palmu....... "se on tätä".

 8/10-2021.

Ekku Mattila.

Aikamatkaaja.

Nasiiri.

Aikamatkaaja.

Clairvoyant.


¤¤¤¤:

Kävin  velipoijjan kanssa eilen   syntymäpitäjässämme/kodissamme ,  Alahärmässä  vähän  asijoilla siellä  täällä  ja piipahrimma   kirkonkylän  keskuksessa jonne  muutti    Knuuttilan raitilla  10  vuotta  asunut  taidemaalari  Juhani Palmu.  Ja voi että  miten  komeita  Palmun  maalaamat  taulut ovat , eritoten  lato/maisemat/uskontoaiheet sekä  kaikki  muutkin. Kysyin  Palmulta    oliko hän  jo ollessaan kansakoulussa  hyvä  piirrustamaan  ja  sanoi että    10  sai.

 " Oon  aika  "vetämättömäs"  kunnos , tuo terveys  on harrannu  jo  pitkän aikaa, jalat  on vetelät, eivät kanna, ei  käretkään, mutta  nuppi  pelaa  yhä ja onneksi  huumorintaju. Ilman  tuota  jäläkimmäästä  en olisi pariänny, enkä  iliman  mun   omaishoitajaani, Liettuan  likkaa, vaimoani    jota   tykkään/rakastan   niinmaan palio.  Tuliko  se oikein  sanottuna, kysyi  Palmu."...?  palio  ?...kyllä tuli  sanoimma  Paten kanssa  yhteen ääneen.

Palmu  asui  aikoinaan   Hesan  ympyröissä  vuosikymmenet . Koska  oli  aina ollut  kiinnostunut Alahärmäläisistä/Isoon talon  Antista ja  Rannanjärvestä  ja   kun tilanne  tuli, niin  osti  sen  Knuuttilanraitin  kiinteistön. Siellä  eli, siellä  maalasi ja  niin vuaret kului  etten  huamannukkaan, kuten Palmu  sanoi ja  ny  oon jo  vanaha  raihaaneen  äijjä.  Mutta   vielä  olen  elämässä  kiinni,  vaikka  ohuella  langalla , syän ja  juan , jos    vaimo    syättää, kolome  kertaa  viikossa  käyn  uimassa  tuas  altaas, jos  mut  sinne  kannetaan, sikaarin  poltan, jos  joku sen sytyttää ja  koniakkia otan   jos  joku sen mulle  juattaa. Mutta  onneksi  muistini pelaa, joka joskus  harmittaakin, on aikoja  jotka ei  olisi  tarvinnu tulla  mun elämäni  nauhaan, mutta   olkoon. Viälä  haluan  olla  täs   kaikes  mukana. Sisua   mulla  riittää. Kiinnostusta  elämään. On  netti ja  kaikki. En valita. Ethenpäin  menhän  vaikka  kontaten  ja jos  ei  onnaa niin  jokku kantaa. Se on tätä.  .....sanoi  Taidemaalari  Juhani Palmu. Näkemiin    vaan. Ajakaa  varovasti...ajkaa  varovasti.

Ekku Mattila.