maanantai 11. lokakuuta 2021

Siksi ei ovet eukene enää mulle/piikittömälle.

 11/10-2021.

Ekku Mattila.

Nasiiri.

Aikamatkaaja.

Clairvoyant.


¤¤¤¤

Olen  tästä samasta aiheesta ennenkin kirjoittanut ja  teen sen uudelleen : Yhteiskunnassa/maailmalla on menossa  "rokotepiikki-vai ei  piikkiä"    välinen  jonkinlainen  hermosota. Huomasin  tämän jo  noin  2  vuotta sitten, sillai  vahingossa, johon en ensin uskonut , mutta  asia on  pikkuhiljaa  vahvistunut. Minulla on aina ollut  kymmeniä, jossei satoja/tuhansia   tuttuja ja  suurin osa   tullut  tutuiksi  aikamatkaajan  työssäni,  jota olen tehnyt  ns päätoimisesti  vuodesta    1973 ja  varsinkin näin  someaikana  tuttuja  on tullut  lisää  voisi  sanoa  viikoittain.

Myös  kylässä  olen   paljon käynyt  kutsuttaessa ja  välillä  ihan "itseksenikin".  Pöllähdän tutun  pihaan, päivää  sanomma , kaffiakin  juamma , pullaa  sekä  sokuriakin jos oikein hyvä säkä  käy, niin  kerman  kanssa. Ja niin siinä  pulistaan ummet ja lammet  ja  osaa  joen rantaakin. Joskus  on juttuaihetta   paljon, joskus  vähemmän, mutta  aina olen tervetullunna   tuphan.

Mutta.......tämä  jännä  asia alkoi noin  vuosi  sitten ja  on kovaa vauhtia  vaan ns  pahentunut. Mennessäni   taikka aikomuksenani on mennä  kylään  taas  tutun/jen   luokse  josta ei ole  kuulunut  moneen  kuukauteen  mitään ja kun heidän pihaan  kurvaan autollani,  portaille  astun, ovikelloa  rimputan...rpim..ripm..riimps...riiiiiikimps.....niin  ovi ei aukene  ei mulle.  Turhaan  nyjin  oven  ripaa. Se pysyy  kiinni ja  visusti.  Koko  huusholli  on  ihan  hilijaa. Ikkunoissa  verhot  kiinni. Vähä valoa  loistaa  keittiöstä , mutta   ihimisiä  ei  näjy, vaikka  auto on heitin pihassa.

Noh...pois  mä lähären ja  toiseen  tutun paikkaan  meen, jonka  ovi  aukee ja silleen. Siinä  muun  juttelun ohessa  kerron ettei  se ja se  avannut  ovia mulle ja  selvishän se  miksei. " Ojalan perhe  ei  juttele  kenenkään kanssa  jokka  ei oo  piikkiä ottanut....ne  varoo  visusti  olemasta  sellaisten  viruksen levittäjien lähelläkään joilta  puuttuu  rokotukset.....heidän  mukaan  piikittömät  ovat  vaarallisia   terroristeja......he  myrkyttävät  muut......eivät  ole tervetulleita  meille.....pysyköön poissa......."

Että näin:

Ekku Mattila.