maanantai 24. tammikuuta 2022

Entiset elämäni.......onhan niitä.....

 24/1-2022.

Ekku Mattila.

Nasiiri.

Aikamatkaaja.

Clairvoyant.

¤¤¤¤

Kuten olen  monta kertaa  kirjoittanut, niin  olen ollut ns  entisissä  elämissäni  etupäässä  sotilas-taistelija-seikkailija-muu ja  että niistä useimmat  "hetket"  muistan yhä.  Myös  se  on aika  jännää  että  aikalailla  hetken aikaa  ehdin olla  ns  "välitioissa"  jonne   ihminen menee/joutuu  "ripin" iskettyä ja  syntyy  taas uudelleen maailmaan.  Jo   viisi  vuotaana, kuten  olen siitäkin  useasti kirjoittamut,  tiesin/tunsin/aavistin , sekä siitä myöskin kerroin  vanhemmilleni  Alahärmän  Voltissa ja  sainpa  kovaa  tukkapöllöä  äiriltäni.......Sanoin  että olin  ollut  mukana  taistelussa  paikassa, kaukana  , kaukana,  tykin  mukana  ja  että kuolin  kun tykin  ammuksen  sirpales    osui  vatsaani,   vasemmalle  puolelle ,  jossa on yhä  ns  syntymämerkki/arpi,  kun  vereni  vuoti  märkään ja liejuiseen maahan.  Myöhemmin  oppiessani lukemaan,  sain selville  että se  paikka  oli ollut  Krimi ja sota  siellä  ja että kuolin 1885.

Noh: Tiedän  myös  satavarmasti,  että olen ollut   taistelemassa  myöskin  Zulu-sodassa , 1879, Suomalaisena  vapaaehtoisena  Zuluja  vastaa ja  kumma  kyllä  en  sinne kuallu.  Se taas   tapahtui  meillä  Suomessa , ilmeisesti  Lapissa, 1902,  jossa  jouduin  vahingossa  emokarjun  sekä  sen  pennun  väliin........ja....viuuuh...rip. Sen  jälkeen  kului  muutamia  vuosikymmeniä  ja  synnyin  Alahärmän  kuntaan,   1946, nykyiselle  Knuuttilanraitille, saunan  lautehilla. 

"paras"  entinen elämäni  oli  Kurdiaikana  noin   1550-1600  luku,..mutta  silloin  olin  torella  ilikiä  jättiläinen. Kun  pituuteni  oli  noin  2,40  metriä ,  painoa    150 kiloa, täyttä  lihasta ja  taistelijaa, niin  arvaahan sen.  Olin voittamaton ennenkuin  jouduin  pahasti petetyksi ,  oman porukkani, kavaltajan   taholta    ja  henkeni meni  kymmenien  mustaruutiaseiden  lävistämänä.

Niinja  :  Intiassa  elelin  jonkinlaisena  parantaja-tietäjä- pyhimys- maagikko- ties minä , 1400  luvulla . Liikuin  sauva  kädessäni,  valkoinen vitta  ylläni  sinne  tänne. Nukuin  karhujen-tiikereitten  kassa  heidän  luolassa  ja  kuolin  ylittäessäni kuivanutta  leveää  virtaa/jokea. Monsuunisateen  tuoma  valtava  hyökyaalto  yllättti minut  keskellä  jokea  ja...taas  rippi   tuli.

Ennyt  muuta  tälläkertaa. Nämä   kertomukseni ja  valtavan paljon  lisää  tulevat  mukaan  siihen(niihin)  kirjoihini, jotka  mitä  ilmeisemmin   olevat  tulossa  pikkuhiljaa.

Ekku Mattila.