tiistai 11. tammikuuta 2022

Meirän miisu kissi taitaa olla pöljä...?..köh.

 12/1-2022.

Ekku Mattila.

Nasiiri.

Aikamatkaaja.

Clairvoyant.

¤¤¤¤¤¤¤¤¤

No   huomenta teille  jokaiselle  sinne missä nyt kukin oottakin. Olen ollut jo  04,50  saakka  ns hereillä ja  meinasin  tänään, toisin  kuin tuolla  pellolla  suksieni kanssa  rampata, mennä kävelylle  tuonne  auratulle  tielle ja  tarkoituksena oli  tehdä  sellaaneen  5  km lenkkki, mutta   meirän pöpi  kissi  oli eri mieltä. Annoin sille  ruakaa/maitua/kermaa jokka  se  söi/litki  innossaan , hetken aikaa  kiahnas  mun kintuissani ja  siten  meni  pihalle  hiiriä kyttäämään.

Ja minä kävelyverhat päälleni, kaksinkertaaseet verkkarit, päähän pipo ja hanskat käthen, niinja  kengät  jalakaan ja  eikun  ulos  lenkille....mutta   ei  ei ei ja ei......ei  niin:

Meirän kissi,  maha pullollaan  just  syätyä  ruakaa,  tryykäs  jostakin  mun eteeni pihalla ,eikä  siitä meinannu mihinkää  siirtyä. koko  ajan se  kiahnas  mun  kinttujeni eres, koko  ajan  ja  naukui niinmaan  jumalattomasti  että  voi   tavatoon. Sitä  väistellen ajattelin  kuiteskin  tehdä kävelylenkin, mutta  eihän siitä  mitään tullut. Niinkun näjette  ottamistani kuvistakin, että  mirrillä oli  vakaa tarkootus  estää mun  tielle menemiseni.  Tuumasin että.....jospa sittenkin en piittaa  kissin touhusta vaan  meen kuitenkin päätielle  ja ja jaja ja....mutta  en  niin teheny. Käännyin takaasin  kotiini, niinkun  näkee  ja  tätä juttua  blogini  naputtelen. Olin varma  että jos  kissi  olisi  tullu  mun mukaan  tuonne  päätielle, jossa  liikkuu  autoja  satamäärin, niin jossakin vaiheessa  olis  kuulunu.........pläts...ja  miaaaaaaaauuuug...ja  kissille  olis  tullut  rippi.

Ekku attila.