tiistai 28. marraskuuta 2023

Jupajan hiukan entisistä työpaikoistani........olkaa hyvät:

 28/11-2023.

EKKU.

alias; Jukka Pekka Mattila.

puh:  0466840923.

Nasiiri.

Meedio.

Clairvoyant.

¤¤¤

Myöhäisiltaa: Minulta on monta kertaa kysytty millaisia  työtehtäviä olen nuoruudessani tehnyt  ja  siis:

13  vee. olin  akkain mukana haravoimassa  Alahärmän hautuumaata  koulun  kesälomalla.

13  vee...juottamassa  kesisin   Jepualla Kepon  minkkitarhalla minkkejä...40  penniä tunti.Työmatka 19 km  suuntaansa ja  pyörällä ...ei ikää kyselty..

14 olin Härmäsen Siirin leipomossa  Alahärmän kirkolla ns tsupparina, aluksi ja  kuukauden päästä jo  leivoin  ruisleippiä, bostonkakkuja, korppuja, possuja, erilaisia  leipiä,rasvassa  paistoin rinkuloita, ym..ym..työaika  oli  illalla  kello  22,00  -03,00  aamuun.Kukaan ei ikää  kysyny.  Palkka  oli  30  markkaa  kk...........ei ikää  kyselty.

15,  vee ... vuonna  1961 kesällä ,olin mukana  maalausporukassa  kun Alahärmän komiaa kivikirkkoa maalattiin sisältä......kukaan ei ikää  kysynyt...

16   vee...1962... Ojalan Kutomossa laitosmiehenä. ..90  markkaa  kuukaudessa.  Ei ikää kyselty..

ja  1964   lähärin  maailmalle, ensin  Hesaan ja sinnetänne ja samalla  matkalla  olen yhä.

¤¤'

ainiin....arvakaapas  mun lyhin työrupeama  ?? ette  takuulla  arvaa..noh  mää kerron. Olin Hesassa  1967  sivutöissä Ila( on  ilmastointi   laitteiden asentaja)   töissä  ..menin aamulla    määrättyyn kohteeseen, jossa  oli  rapulainen  ja oksennukselle  lemuava  tuleva  työkaveri ja mää  otin  lähärin matkoihini. Heheeehehehehhhhheeeeeeh.

tasan  20  minuuttia  työaika kesti.

Ekku Mattila.