keskiviikko 1. marraskuuta 2023

Nony.....näinkö vuonna 1958 humanoidin Alahärmän Lapuan joen rannalla..?....juu olen varma siitä että se oli "uffolaaneen".

 1/11-2023.

EKKU.

alias; Jukka Pekka Mattila.

puh: 0466840923.

Nasiiri.

Meedio.

Clairvoyant.

¤¤¤¤

Tjaahaas....yhä   lunta  tuloo, mutta  eisemitään.....Koska, nyt  menen taas  vanahoihin  tosimuisteloihin, syntymäkotini   Alahärmään, Lapuan  joen  rannalle, keväällä  Toukokuussa, 1954.  Olin  8  vee. Mulloli  aina  ollut  sellainen  tapa että hiivin  , kuten intiaanit, matalana , joen rantaa  kohti  ja  viimiset    20 metriä  melekeen  verin ittiäni mahallani...koska  siihen aikaan, ei enää  siellä oli  erilaisia  eläimiä, niin sorsia-ym lintuja, isoja  haukia, leveitä  särkiä, lahnoja, sekä  , biisamia   ja joskus  näki majaviakin. 

Äiteellä oli sen joen rannassa, noin  4 meetrin päästä, jo 3 meetrin korkeudella  pyykinpesukivi, jota vasten hän  hakkasi ja  viruutti  kesäisin  pesemiään  vaatteita. ..ja sitä kiveä  kohden mä  hitaasti, ääntä päästämättä   ryömin.Useasti se onnistui niin,ettei  joessa  liikuvat eläimet  mua havainneet...kuten ei silloinkaan.Jäin sen  kiven reunalle  istumaan ja  eiku  seuraamaan edessäni olevaa  "luonto-ohjelmaa".....

Kun: Jokea vastapäätä, joki oli  noin  45  meeterin  levyyneen, havaattiin ja  kuulin vaimeata rapinaa. Koska oli  Toukokuu  niin puskiin oli jo muodostunut vihreitä  lehdenalkuja, pajupuskiin  kanssa ja  maassa oleva  ruoho oli noin  30  senttiä korkea.  Siellä  oli  3-4  pajupuskaa,  toisistaan suunnilleen  3-4 meeterin päässä  toisistaan ja  oikealla  oleva puska  alkoi jännästi  heilumaan ja  sitten...

??!!: siitä astui , esiin, kuin  ilmassa  leijumalla.....apinankaltainen  olio. Sen pituus  noin  metrin-vähä  toista ja sen kädet  roikkuivat melkein  maassa  oleviin  ruohonrupsuihin saakka. Tämän pää  oli jännästi kuin suoraan sen rinnasta, ei kaulaa lainkaan  ja   se oli  ruskeahkon karvainen kauttaaltaan. Se käveli-leijjui  hitaasti vasemmalla, kohden seuraavaa  pajupuskaa, kun keskivaiheilla siitä äkkiä pysähtyi,  kääntyi salamana suoraan mua kohden, oli  sekunnin paikallaan ja  nopiaa  loikkasi  seuraavan pajupuskan  taakse, sen sisälle.  Se  vissiin aavisti haistoi mut.

Ja minä olin ällistynyt  kovasti. Se  rapaji  siinä  toisessa pajupuskassa  hetken  aikaa, levitti sen  ikäänkuin kirjan sivun auki, sieltä tuijotti  minua  kohden ja  nopeasti   jatkoi  vasemmalle  menoaan, kohden uimarantaa, sekä  Mattilan  kivisiltaa, joka oli  noin 600 metrin päässä.

Istuin  pitkän aikaa siinä kivellä ja eikun  kotiini  apinasta kertomaan vanhemmilleni...Äitee  kauhistui...soli ihan silmät  selkosellaan ja  sanoi....."eheiiiii...se oli  vaan Mäkelän Kalle (terveisiä ny Joukolle  Alahärmän naapuriini)...Kalle sielä  sua  koetti  säikäyttää  ettet  mene  sinne  joelle  kurkkimaan....Kalle  se oli.... hällä oli  sellaaneen  karvaaneen apinanpuku  ylään..Kalle  soli "

Mutta olin toista mieltä. Koetin  heti seuraavana  aamuna  mennä salaa  uudelleen jokirantaan,.mutta  äiteeni  otti niskasta   mua  kiinni ja kielsi menemästä. Vasta noin  viikon  päästä  pääsinkin Kankhan  Maurin  talon kohoralta uudelleen jokirantaan, mutten enää siellä mitään  nähäny.

Ny  tulee  kys:

Mikä soli ?

Ei  ollu mikään apinan  puvussa ollut  naapurimme  Mäkelän Kalle.

Soli  kuulkaas  humanteri. ...."uffolaaneen"..jostakin  toisesta ajasta-maailmasta. 

Olen varma siitä että Äiteeni   oli jotakin samantyylistä siellä joella kesäisin nähnyt...siksi kielsi mun sinne menemästä.

Vasta  16  vuotiaana  sain käteeni  kirjan-lehden jossa  mainittiin,että humanoidit  saattavat olla vaikka minkä mallisia-kokoosia, myös  karvaasiakin. Somessa on ollut  lukemattomia  kuvia(kin)  ja mainintoja, samantyylisistä  humanoideista, jollaasen  näjin  silloin pikkukersana  Alahärmän Lapuan  joen rannassa.

Jaahas: ny on pakko  käyrä kirkolla asioilla. Onneksi on  Saapissa  talavikengät.

Ekku Mattila.