torstai 2. marraskuuta 2023

Se parhaiten nauraa joka kolmenneksi , vai viimeksi nauraa....vai oliko se joka toinen..? vai joka kolmas??

 2/11-2023.

EKKU.

Alias: Jukka Pekka Mattila.

puh:  0466840923.

Nasiiri.
Meedio.

Clairvoyant.

¤¤¤

Torstaita  :  meinaan  hiukan jatkaa  aamuusta  kirjoitustani  sen Laukkipääntie "selliasuntoni"  tiimoilta, joten  heetkineen  vaan....meinaa  pumppu vähän  jumsuttaa  kun tulin  äsken hiihtämästä  pelloilta...eka hiihto  tänätalvena...

Siis:

Kun tuli kevät  ja  Toukokuun  puoliväli  ja olin mennyt junalla  Alahärmän  syntkotiini, jossa  pidin sitä "kauhian"  suurta  Suzuki  250  vm 1973 talvisäilössä  ja  sillä ajella  huristelin sitten  Hesaa  kohti....kun  mulle tuli mieleeni sen sellikämpän aviopari...herra Nio ja hänen  armas  rouvansa  ja  kun muistelin  millaisia  ruikkupäitä he oli, niin  mulla alkoi  käämit savuta  oikeassa  ohimolohkossa......ja.....vai oliko se  sittenkin  vasen puali....

Ja:

Koska: Mun työpaikassa, siinä Nokia  Oy:ssä  oli muutama  muukin prätkähullu ja kun ne  olivat kuulleet millaisen kohteluun  olin joutunut siellä Lakkipääntiellä  sellissä,  niin me  porukassa  tuumattiin:..........

Ja:  yksi  aamuyö, siinä  03,30  paikkeilla, nähtiin  miten  5-6  moottoripyörää  ajella  huristeli  Hesasta kohden Tapanilaa, kohti  Laukkipääntietä ja kurvaavan sen talon  hyvin  hoidetulle  nurmikolle  ja  ajavan pakoputket  savuten   rinkulaa , vihreällä  ruohikolla   minuutin  verran ja sitten  nopiaa  vauhtia  lähtevän Malmia  kohden....nurmikko oli tuhannen  vixtun kuppuroolla...

Aika jännä juttu....eikösjuu  ??

Kysyy:

Ekku Mattila.