torstai 14. tammikuuta 2021

Kyllä Hesassa ei oo yhtään mukavaa. Maalla on palio paree.Tua piäkaapunkii melekeen mun mieleni pahoitti. Ennen oli paremmin joo.

 14/1-2021.

Ekku Mattila.

Aikamatkaaja.


Terveesiä  Helesinkistä....Mulloli  vähä asijoita  sinne  suuntaan ja  tänään aamulla  varahin  matkaan  lähärin , perillä   kääppäilin   3  tuntia  ja  sitten  takaasin  tänne   suur/Kauhajokkeen.Kumpaakin suuntaan   oli  lunta  sekä pakkasta  ja  sama  toisinkin päin. Kyllä on sanottava, vaikka  Hesassa  aikoinaan  18  vuatta  asuin, niin  loppujen lopuksi  se  paikkana  taitaa  olla  aikansa  elänyt  ja  tarkootan  tällä  niitä  "toispaikkakuntalaasia"  kauempaa  mualimmalta.   Välillä näytti sille  ettei  niitä  alakuperääsiä piakaapunkilaasiaa   enää ookkaan . Suami taitaa  olla vallattu että silleen.

Jaa......Jokkeri  Hämeenlinnasta kysyy.....missäs  kuvia  on  ??...ekkö Ekku  napsi  niitä kuvia sillä älykköpuhelimellas  tavan  takaa ja  välillä useeaamstikin..? Missä  kuvat ??.....ja  mä vastaan (taas)...mullon  sellaiine  kumma/outo  tyyli , taikka  pinttynyt tapa,  että   melekeen aina jos oon pitemmällä reissulla, niin  "unohran"  tykkänään  älykköpuhelimeni  kothin komeroon ja  sen ympärille  kiaron  uunipaistinfliota, sellaasta  hopianfäristä. En ole  koskaan  tykänny  siitä  että  se IISOOVEELII  valavoo  ja   salaa  seuraa  satelliittien  kautta  mun liikkumista missä  meenkin ja  välillä meen  palionkin.....köh. Kuitenkin  oon senverran  varoovaaneen ,että jos  auto pihkura  teköökin  stopin   ja mun on pakko soittaa  vaikka  hinausfirmalle, niin se takia mulla  on vanaha  simpukka/nokiaalaaneen ,  samaa mallia   kun sillä  Mooseksella vanahassa ajassa....mutta  siitä  puhelimesta  oon ottanut  akun  pois   ja  se on   toises  taskus  meinaan. Jos ja kun  hätä  tuloo niin  pukkaan  akun  simpukkapuhelimeen , paan  virran ns  päälle  ja avot  tekniikka  pellaa  ...

Kas, kas.....onpas  kello taas  aika palio. Meen ensin  ruokkimaan  linnut  valamiiksi kun ne  aamulla  puutarhaan lentelöö.  Sitten  napsahutan  saunan ns  päälle , orottelen  45 minuuttia  ja   meen  kuumaan  löylhyn  rouvan  kanssa. ..niin  tietysti.....mun oman  rouvani.  Ei  naapurin.

Terve.

Ekku Mattila.