tiistai 30. elokuuta 2022

Jospa vähän jatkan......pulajamistani:

 30/8-2022.

Ekku Mattila.

Nasiiri.

Clairvoyant.

¤¤¤¤¤

Terve taas: Teistä jokainen  tietää  ns korvamadon....?...se  on joku  sävellys, vanha taikka  uusi ja se soi  ihmisen korvissa  melkein  yötäpäivää. Mullakin on sellaista  tapahtunut, silloin  tällöin, mutta  pahin "(korvamato")oli Olarin   Matinkylässä  sattunut, vuonna  1974. Antakaas kun   kerron:

olin  venelaiturilla  onkimassa  kissillemme  kalaa, sillä se  tykkäs kalasta. Ongin ainakin  tunnin/toista  ja  sainkin  muutaman   särjen ja  eiku  kotiin  ja  kissiä syöttämään.  Noh  tuli  yä, taikka  ilta ja mä maata  menin....aiaiaiaiaiaiiiiii......heti kun  panin silmäni kiinni näin   miten  ongen korkki  nökötti  veden  pinnalla  ja  vaikka  kuinka, ettei siinä menny  ainakin  tunnin, jossei eneekin, yritin sitä ongen korkkia saada pois mielestäni/silmistäni,  ei onnistunut. Se  ketales  siinä ihan kun vittuullakseen  mun nukkumaan  menoani  häiritti.....mutta sitten mulla  välähti:

"Näin" mielessäni, että se  korkki   jäi   kiinni  pohjaan  johonkin  räkkään/kiveen eikä enää  noussu  pinnalle  ja mä sain unen  päästä  kiinni.Siälä se  korkki  yhä  on veden alla  piilossa...heheeeeeeehhhg.......heeg.

 Ny paan itte  kiriottamani runon,  niitä mulla on ainakin  muutama kymmenen, jossei eneekin  ja  se  on  vuodelta  1969  Hesan aikana. Kuunnelkaa  ny:

Vettä sataa,

syksy  huokaa,

ulkona on kova  tuuli,

miksi jätit minut  näin,

nyt mä istun  ikkunassa,

mieleni  on allapäin.

¤¤¤¤

Ekku Mattila.