maanantai 15. elokuuta 2022

Mun risapaitani......heg.

 15/8-2022.

Ekku Mattila.

Nasiiri.

Clairvoyant.

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

Päivää....olen ollut   aikamoisella  ajokierrätysmatkoilla   yli  kuukauden  jo  ja  eikun lisää tulee.  Eilen   tuumasin jotta mitäpäs  jos  ajelen Mukkulaan, paikkaan  joka on noin 9 km päässä  Lahdesta  ja siis sinne. Lähdin aika myöhään illalla, kuuden nurkilla joo.

Muta kaskas.....matkalla  huomasin että  auton pensa , taikka  tiisselihän se on, alkoi  olla aikalailla  vähää vailla ja siispä mittarin  luokse yhdelle   asemalle. Hetken siinä  kiertelin, etsien  , maksakaa kassaan  kylttiä, mutta mitä ittua...etten sanoisi ja sanoinkin  näköjään niin. Koska minäpoika,  ylitte   76  ei  korttia  tartte, mitä nyt ajokortti  tietysti, mutta  , niin ja pankkikorttikin, paitti  en osaa  sitä edes  käyttää   itte.  Vaimoni  sen asian hoitaa, meinaan.....hän osaa  juu.

Nooh. Yhtäkkiä  kekkasin: Mullahan oli  tyhyjä    kanisteri auton perseluukussa, sen otin  esiin  ja  se käressä  marssin  mittarin  luokse ja  kaskas......siinen  tuli  herrasmiehen  näkööneen  autoilja, jolle asiani esitin...."  tuossa  on   20 Euroa.....olisko mahdollista  jos  otat  kortillasi  tuohon  kanisteriin  diisseliä, että  voin ettiä  sellaisen huoltamon, jonne  selvä rahakin käy, koska  mulla ei oo  korttia"  ?

Juu   tottakait,  hän virkkoi,  hetkinen  vaan.....laittoi autonsa  tankkiin  bensaa  ja otti  antamani  20   rahan, tökkin hetken aikaa   numeroita  häkkyrän  edessä ja  juu......alkoi  tulla  sitä  tiisseliä ja just  sopi  siihen mun  varakanisteriin.....mutta.....se  maksoikin sille herrasmiehen  kortiin  21  Euroa....ja mä  sanoin.....:

Tuota  haen  autostani sen  yhden Euron....kos......mutta  herrasmies   vastaamaan  ryhtyi.....sanoen: "antaa olla   ...ei  me tuon  yhden Euron takia  konkkaan  mene.....ja mä  siihen......hyvä...meen ostamaan  eheän pairan...."..

Mielestäni  herrasmies  ei ottanut sitä  sanomaani  vitsinä, vaan  uskoi  että  menen  todella ostamaan  eheän paidan........ja  se  paita  , josta paan  kuvankin ,jota olen pitänyt  ylläni niin Lahdessa, kuin myös monessa  muussakin  paikassa   pian  kolme kuukautta....oon kuitenkin   välillä sen  pessyt  monta kertaa  hehheh.

Ekku Mattila