sunnuntai 21. elokuuta 2022

Voiettä mua vähäsen hävetti......kin...heeheeeeh....

 21/8-2022.

Ekku Mattila.

Nasiiri.

Clairvoyant.

¤¤¤¤¤¤

Päivää taas:  Luurasin  äsken  moottoripyöräaikojani  1973  ja  melkeen  ittekin rupesin nauramaan, sillä..: Olin menossa  jonnekin Mikkelistä ja  tuumasin että seuraavassa  paikassa/kaupassa  menen  ja ostan sukat ittelleni.   Oli  aurinkoinen   kesäpäivä,  välillä  vähän  vettä  tipuutti ja  enimmäkseen  pöly  nousi  tiestä.Parin tunnin kuluttua  saavuin  Varkauteen  ja etsin  kaupan ja sen pihaan  motoroiskani  pysäytin.  Minulla on siihen aikaan   ns  avomallinen  kypärä, visiiriä ei ollut ja  oli  pakko  pitää  naamalla  sellaisia  hitsausklasin  tyylisiä  suojalaseja.  Ne oli  tummahkot. 

Kypärän jätin  moottoripyöräni  satulaan , lasit samoin ja eikun  sukkia  kaupasta ostamaan. Jo   pihalla  ihmettelin  miten  ihmiset  tuijottivat minua  päin ja  kuulin selvää kikatusta/hyrskyntää.....varsinki  kersat  nauroivat melkein mahatkippurassa ja  siis  sisälle kauppaan. Sama  juttu jatkui  sielläkin.Asiakkaat  katseli mun päälle  ja  kikatus  jatkui....mitäs  ihmettä  mietin, kassalle  tallustin ja  myös  kassaa nauratti niinmaanpalio etttääh....ja  nopiaa  kaupasta  pois  pihalle... 

Nooh.  moottoripyöräni sivupeilista  naamaani kurkkasin ja  hahahahahahahaaaaaaaaaaaaahhhhhhh.. Suojaklasien kohat  oli  vaaleat, silmieni  ympärillä sellaiset  pyöreähköt  läntit, mutta   muu naamastani  pölyä ja  rapaa   täynnänsä.....oli se kuulkaas aikamoinen  näky. En yhtään ihmettele  että  ihmiset  mun päälleni  katsastaessaan  nauroivat/kikattivat. Se  kaupan kassakin niin  että vedet  silmistään valui.  Melekein mua  hävetti. Enkä oo sen koommin  Varkauden  kauppalassa  käyny. Vai onko se  jo kaapuunki  sekin?

Ekku Mattila.