lauantai 6. elokuuta 2022

Kyllä kuulkaas murukaffissa on sitten jytyä.

 

Huomenta:
Kuten eilen kirjoitin olin Seinäjokisen Jokkerin kanssa raijaamasssa tavaraa/huonekaluja hänen yhteen kesätupaansa , noin 9 tuntia me touhuttiin ja kello puolenpäivän paikkeilla Jokkeri kysyi että otetaanko Ekku kahafit ja mä sanoin että otetaan vaan.
¤¤¤
Kelepaako murukaffi...kelepaa.....sanoin ja kuppiin kaaroin monta lusikallista mustahkoa murukaffia, ohjeen mukaan vaan yks teelusikallinen, sen sekaan termospullosta kuumaa vettä, yksi sokurinpalanen ja eiku ryystämhän.
¤¤
Mutta.....kokonaan olen unohtanut yhden tärkiän asian, meinaan murukaffista ja se on: Kupillisen kun jua niin jaksaa paahtaa , päivän ja illan ,vaikka koko yän ja seuraavaan aamuunkin, jos sellaaneen herkkä on kuten mä itte. Helesingin yävartija aikanani 1966 pysyin valaveilla juuri murukaffin ansiosta..Nooh.....eilen illalla menin, taikka koetin mennä maata, taikka saara unta, mutta ehei....uni ei tullunna. Sänkys pyöriskelin että rouvanikin melekeen ihimetteli ja ei auttanut kun mennä alakerran soffalle tutumaan, mukamas. Noi kello 1,00 alakoi mahassani jumalatoon polte ja kuumootus, aiaiaiaiai....panin veteen Molkosaania pari tippaa, son vattalääke, vähän joka on aina auttanut, muuta ny ei.
¤¤¤
Sitten tunnin päästä söin keitetyn munankanan, mutta ei ja ei auttanut.Tunnin päästä söin toisenkin mutta ei auttananna..vähän maitua kittasin ja jopa jopa. Kello 04,30 mun löysi se mattijoka nukkuu ja pääsin unhen. Kuurelta olin pihalla tappamassa herhilääsiä, samaa joukkua josta yks peeveli iski mua peukaloon ja siitä verin herneen nenääni. Hävitin ny kaks muutakin herhilääspesää. Enää ette tuu mua myrkyttämään.
¤¤
Ny meinaan mennä pellolle kääppäilemään. Sataa niin kovasti ettäh.




6/8-2022.
Ekku Mattila
Nasiiri.
Clairvoyant.