sunnuntai 21. elokuuta 2022

Kyllä Lahti on mahtava paikka.

 21/8-2022.

Ekku Mattila.

Nasiiri.

Clairvoyant.

¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤¤

Tämä alku on ns aasinsilta: Muutin   tänne Kauhajoelle   30/11-1990, alkupaikasta  Hesa/Kerava/Espoo/Matinkylä/Olari/Jalasjärvi/Kurikka/ ym/ym ja  Kauhajoki.  Vuonna 1982   asuin  jonkunlaisen  mielenhäiriön (heeeh)  johdosta   3 kuukautta  Saarijärvellä=  19 km päässä  lähimmästä kaupasta,  vuonna  ja   tämä  toistaiseksi  viimeisin  asuinpaikkani Kauhajoella    pian  32  vuotta   yhteenmenoon.

Olen aikalailla paljon  liikkunut  täällä  meirän Suamessamme , Hesassa   1964-1982...ja  onnellisin  ,  jos niin voidaan sanoa,  asuinpaikkojen suhteen olin  1973. Silloin  otin  senaikaisesta koneasentaja/laitosmies,  työpaikastani  Nokia Oy, stä  kesäloman  Toukokuusta-Syyskuuhun ja  kiersin  sen aikana  ympäri  Suomen  19000  km,  paikoista  aan, paikkoihin  "f ja  öön". 

Nyt mennään itse  asiaan, aasinsillan kautta:  Pitkään harkittuani  tuumasin että jospa otan  nyt  kunnollisen kesäloman, koska  viimeisin "virallinen" oli   vuonna 1973, lastasin   6 kapsäkkiin  tarvittavia  tavaroita,  auton tankkiin  mökää, eikun  tiisseliä  tietysti  ja  suuntana  Lahti. Siellä minua  orotti   7 kerroksinen  kerrostalo, sen  viires  kerros, 35  neliöinen  yksiö,  hissikin  jopa,  melkein  kaaupungin keskellä, korkealla  mäelllä, rautatieasemalle  noin  450 metriä ja  jokapaikkaan  sopiva  matka.

Lomani  käytin  , kuten arvata saattaa, liikkumiseen, liikkumiseen ja  välillä liikkumiseen. Ihan kuten mulla on aina tapana ollut.  Täälläkin.  Kiertelin  välillä Lahden kaupungilla, sen  ylä-ala-mäkisillä  kaduilla, sinne  ja   tänne, sataman  ankkuripaikasta vaikka minne  ja  kivaa mulla kuulkaas oli.Muutaman kerran  rouvani soitti  ja  kyseli jotta kuismenee  ja  sanoin että menee menee....juu.

Yhden asian heti havaattiin Lahdessa.  Mua ei kukaan katonut ns pitkään, ei  tuijotelleet, eikä  ainuttakaan  vihaista  ilmettä  nähnyt. Ei  lainkaan. Vaikka  olin/olen    todella  ruskettunut jo,  pukeutunut  kuuman  ilman  tapaan, lyhyet  punaiset   adidas urheiluhousut, paitani  hihat olin  leikannut  olkapäistä repsottamaan, lippalakki ja  aurinkoklasit, lenkkarit  jalassa , niin  sulauduin   täysin Lahden  katukuvaan   tuhansien ihmisten joukkoon. Vain yhdessä taisin  olla  erilainen: 70 senttinen   tukkani, joka  heilehtel  tuulessa  eestaas. Tunsin olevani  tasa-arvoinen  muiden kanssa. Tunsin  hyväksytyksi  olevani. Kuin muutkin. Minua   moikattiin/nostettiin  kättä,muutama  jopa  kuviakin  napsi. ..helloy..helloy....tere..tere...Minua  luultiin jopa  Pelle  Miljoonaksi,  3 kertaa.

Oli  kivaa.

Mutta  eilinen  paluuni  tänne Kauhajoelle  ei hyvä. Täällä olen ja täysin   ja  100 %  hyljeksitty, haukuttu, pilkattu, kadehdittu, ivattu, kaltoin kohdeltu, potkittu, vihattu, päälleni  räitty, vihattu,  vihattu ja  vihattu,  tunnen/aistin/kuulen/näen/ niin joka hetki  sen. Päivin, illoin, aamuin  ja  öin. Ikäänkuin  päälläni/ympärilläni on  läpinäkyvä  märkä ja  raskas  muovinen  rätti. Se  sykkii koko  ajan  vain negatiivistä  tunnetta/energiaa, menes siitä  muualle paskiainen, et ole  tervetullut  tänne. Häivy. Häivy.....häivy...häivy...HÄIVY...

Mutta onneksi  meillä meedioilla/nasiireilla /tietäjillä on  hyvä    suojakerroin, henkinen  pehmeä  panssari joka  on  rikkotumaton. Kaikki ne  meitä kohtaan  tulevat  pahat  energiat  kimmahtavat  lähettäjiänsä kohden  ja   he  saavat  77  kertaa  itselleen pahat ajatuksensa/toiveensa.77 kertaa.

Kiitän Lahtea ja  sen asukkaita. Kaikkea hyvää ja  terveyttä teille. Enskesänä   näette  Nasiirin siellä  2-3 kuukautta,  vähintään. 

Ekku Mattila.