maanantai 4. toukokuuta 2020

Kaffipöyrästä melekeen karkuun tuleva vaimoni autossa.

4/5-2020.
Ekku Mattila.
Aikamatkaaja.


Jaaatkuuuuuuuuuu...

Ja  niin  ajoin takaasin  Hesaa  kohti  , taikka  Keravalle , jossa  siihen aikaan asuin , poskeni innosta  pakahtuen. Olin ns  sekaisin   "entisestä " inkkarinaisestani , melkein en untakaan kunnolla saanut ja  antakaas olla.....ei auttanut  ei. Jo  muutaman  päivän päästä  eikun takaisin  Kauhajokea  kohti  ja  aika oli  8/5-1985 , Asuulin leirintäalueelle telttani   pystytin , tapasin  jälleen  hänet   ja  seuraavana päivänä  takaisin Keravalle.
Kului   vain  viikko  ja  eikunjuu.....Kauhajokea  kohden  uudelleen , jo kolmannen  kerran , sillä  olin kutsunkin saanut. Tulevan vaimoni  vanhemmat/sisaret  halusivat  minut naamakkain  nähdä ja  siis  paikan päälle,  tuphan  astuin , kättäpäivää  kaikille ja sitten kaffipöytään. Oli  kakkua  ja  oli  piparia, oli  sokuria  ja  kermaakin ,  kova  klapina vaan   iloisesti  kuului. kaikki  vaikutti  sillai  hyvältä.....
¤¤¤
Mutta  istu  ja pala!
Jossakin vaiheessa  kerroin , kun kysyttiin , että  oon  naimisis , kerran  eronnu , kersoja  yhteensä  5. !..Jopa  kaffipöyrän  ympärillä  naamat  kerralla  muuttui .  Näkyi  väriä  vaikka  mitä , suuttumuksen  sinistä , raivon  punaasta  , kiristyneitä  naamalihaksia  aivan  liikaa. Ja  mä  kiitin  kaffista  ja kumarsin, näkemiin  sanoin  ja  melekeen  selekä  erellä  porstuasta  pihalle.
Juuri kun  olin autoani  tarttasin    ja äkkiä pois  nopiaa  ajamaan , niin  portahilta  astui  alas  nuori  ja  vehkeä  neitokainen , entisen  elämäni  vanha  tuttu , punertavat  hiuksensa  hehkuen  ja hän sanoi.....

" Minä  haluan sun mukaan".

Jaatkuuuuuu....

Ekku  Mattila.