perjantai 1. toukokuuta 2020

Päivää kansalaiset........tänään alakaa vissiin kesä.

1/5-2020.
Ekku Mattila.
Aikamatkaaja.

Onnea meille  "vappulaaseille". Olemme  juhulapäivän  ansainneekki.

...mutta  olen vähä  surullinen  iekana  sentään.Edellinen  "kello"kirjoitukseni  oli  hyvä ja  todella  outo,  sitä  kehuttiin , mutta  yksi  siitä , voisko sanua  ,suuttui ?. Hän  pukkasi mun  sähköiseen  postilaatikkooni ,että  "nyt valehtelet.....en usko  ikinä.....en ikinä "......ja  hyppäsi  pois  mun fb-kaveri-listaltani  ja  samalla laittoi  eston etten päääse  mitään  puallustus/puhetta/selitystä  hänelle  antamaan. Laitan tässä  kuitenkin  vähä  ,josse  kuiteskin  salaa lukoo  näitä  mun  somenaputuksiani.......:
Vastaavia  "kellopitkinseiniä"  tapahtumia  on  kerrottu  vuosikymmeniä , pitkin  maailman, myös meillä täällä Suomessakin. Yhteistä  niille on  juuri sama.....on  keskusteltu  kaikesta  salamyhkäisestä , ufoista  sekä   muista kummallisuuksista  ja  on  huomattu  kellojen  menneen sen aikana, taikka sen jälkeen  "hulluiksi" . Tiedän  ainakin  5-6  samanlaista  tapahtumaa , kuin  itselläni  on ollut, joten  en  ole  ns hullu (köh) , taikka  sitten olen.......olkaa hiljaa siellä.....ei tartte  vastata  mitään..heh.
¤¤
Niin...kuten huomasitte , olin  tänään lenkillä. Tein  noin  8 km  asfalttikierroksen  ja  sen  loppupäässä  hölkkäsin/juoksin  3  km. Eihän  sitä  tämän  ikääneen  vanaha  ukko (29 V)-(74 v)   kovaa pääse   mutta kuiteskin  hiki tuli  ja  syrän  jyskytti. Meinas  tulla  mieleen  maratonjuoksu Hesassa  2004 , (58 ,5  vuotiaana) jonka  suoritin  loppuun saakka   ja mitalikin tuli. Tuli mun  eteeni , just  kun  juoksin, estekin. Eressäni  käveli  mieshenkilö , tualla   sillan  lähellä, keskellä hiekkatietä (kalantie)  juukana. Somessahan on  keisarilta  tullu käsky ,että  antakaa  2  meetriä  välitilaa  toinen  toisiinne ,ettei    korona/influenssa/pöpö/bioase  iske.
Pitihän mun  lakipykälä  nourattaa    ja   olin  pakotettu  koukkaamaan  niska kyyryssä ja  hengittämättä ,   kävelijän ohitte , niin  että meille  tuli    korona/välimatkaa  ainakin sen  vaarittavan  2 meeteriä.
Tienpenkka  vaan pölähti  ja  punaaneen  aurausmerkki  hetken heilui  kun ohitin kansalaasen että  sora kahaji.
¤¤
ainiin...mennään lopuksi  vielä  tuohon  juoksuun . Opin  taatusti  tuntemaan  kuuluisan  lausahduksen varsinkin  maratoniin  liittyen. Se  kuuluu  näin:
"Tulee  hetki , jolloin pelkäät  että  kuolet  ja  jos  vain jatkat  juoksuasi, niin  tulee  jossakin vaiheessa  hetki ,että pelkäät  ettet  kuolekaan".

Ekku Mattila.