torstai 30. huhtikuuta 2020

Meirän kellot tulivat "hulluiksi".......ufoista kun puhuttiin.

30/4-2020.
Ekku Mattila.
Aikamatkaaja.


Todella  outo  "kellojuttu".


Joskus  vuonna  1993  , kesällä ,Kauhajokinen  Taisto  ja  mä  lähdettiin asioille  Laihialle  yhden  puhelinkorjaajan  luokse ja.....niinpä....taas.....juteltiin  ..kuinkas muuten , uffoista/lentävistä lautasista. , ym  kummallisuuksista.  Molemmilla  suut  kävi  että melekeen  tuulilasin  etupuoli oli  syliestä  märkä  ja niin  tultiin    K.  S :lan  kotia, puhelin korjattiin   ja  eikun takaasin  Kauhajokea  kohti.
Ja  taas......paluumatkallakin  oli sama  puheen aihe. Uffot  ufot  ja  taas  uffot  ja  vielä kerran  uffot ja  kännykkäni  soi , sen toisessa  päässä  oli  Koskenkorvalla  asuva   "Jupe"  joka  meidät  kaffille haastoi  , sinne mentiin  ja  kaffia  juotiin , oli  pullaa  , että piparia ,sokuriakin  löytyi  ja  hupsista  keikkaa.......Koska  Jupekin on  sillai  uffoalan poikii, niin  taas  meillä  juttelu kävi......niinpä....uffoista  taas.Tunnin päästä  kohden Kauhajokea.
¤¤¤
Ja... ???!!!.....Taisto  matkalla  sen ensiksi  huamas....."häh??? mun kello  näyttää  vaikka mitä...se on mennyt rikki.....se on jätättänyt  20  minuuttia,  voi  harmi....soli  hyvä kello.....ja  mä  sitten sanaisen arkkuni  avasin  ja  sanoin..."täh???....munkin  kello  on  tehnyt  saman  jutun....sekin on  20 minuuttia  jäliessä....onhan kumma  juttu...."    ja  antakaas olla.....!!!...Mun  autoni  kellokin  oli tehenyt  saman  manooverin...20  minuuttia  kans  jälies......ja  hetken  kuluttua  soitti  Jupe  mun kännykkäänni...."arvakkaa  mitä?....ja mä  sanoin että  tiedän....sun  kellosi on 20  minuuttia  jälies..johon Jupe  että  jumankautta niin on...ja  myös   minun  ja  Taistonkin  kellot , sekä  autonkin  kello  on saman  aijan  jäliessä  sanoin".
¤¤¤
Noh siinä me  ihimeltiin  jokaaneen  silimät  suurina.  tultiin  tänne, jossa  Taiston  oma auto odotti,.  hän siitä  lähti    kotiinsa ja mä  tuphani  sisälle,  ensimmäisenä  keittiön kelloa  katsoin....??!!..................just  niin  kuulkaas.
Sekin  oli  jätättänyt  20  minuuttia.!  Soitin  myöhemmin Taistolle, mutta sen  tuvan kellot  olivat  "normaalis"  ajas.
Ei  tartte  tätä(kään) uskoa , mutta  vaikka  käsi  Raamatulla  vannon. Varmasti Jupe  tulee  itte  toristamaan , jos  tarvitaan ,mutta Taistosta enoo  varma.Meillä  meni ns  mukit  nurin ,  3,5   vuatta sitten , vaikkei  mussa  syy  ollu.
Noniin.
Ny  meen  lyhentämään  sormieni  kynnet. Ne  aivan  rapajaa, kun  koneella  kiriootan.
Heippa  teille  jokahittelle.

Ekku Mattila.