perjantai 10. huhtikuuta 2020

MINÄ......MINÄ....mukamas.....tietäjä sai elämänsä opetuksen.


10/4-2020.
Ekku Mattila.
Aikamatkaaja.



Asuin  vuonna  1989  3  kuukautta  Kurikan  Myllykylässä , pienessä  punaisessa  mökissä, lähellä jokea. Lehdet  kirjoittivat että  tulevana    Lauantaina  olisi  Loton  pääpotissa  8  miljoonaa  markkaa, niin jopa  minäkin , koska olen  tietäjä  iänikuinen , asiasta  innostuin.  Kuten äsken seinälleni kirjoitin  Helmi Lehtisen  "jugurttipurkkikonsti"   voisi olla  hyvä  ja  siitäpä  innostuin.
Sanoin  rouvalleni : "muista  ettet  hae  mua puhelimeen,  et  avaa  ulko-ovea  ja vaikka  maailmanloppu tulisi, niin  älä  tule minua  häiritsemään. MINÄ   menen  yläkertaan  ja  MINÄ  otan  loton oikeat  numerot. Minä..MINÄ...MINÄ".
¤¤¤
Ja  yläkertaan mukanani  tyhjä  jugurttipurkki , lasillinen  vettä , lyijjykynä ,  ns  korvasuojat , sekä  pari  lottokuponkilappusta. Täytin  vedellä  sen  jugurttipurkin , kynä  valmiiksi  ja korvasuojat  korviini  ettet  tule  varmasti häirityksi. Mutta.........mutta...ja  mutta !! Sanoin  "  alamaailman piru ,  olehan hiljaa,  nyt  täällä määrään   MINÄ.....jatkoin...:"Yläkerran  Herra, olehan  hiljaa,  sillä  täällä  määrään  nyt  MINÄ. ......MINÄ  ....MINÄ !".
Ja......
Tökkäsin   veden pintaa  kynäni  toisella  päällä    ja kas kas....heti  näkyviin tuli   numero, jonka  kirjoitin lottolappuun.Niin jatkoin  neljä kertaa  ja joka kerran ilmestyi eri  numero jonka  kirjoitin  lottolappuun.  Tässä  vaiheessa   pidin pienen  tauon   ja nostin katseeni  jugurttipurkista .  Se  talo  oli  pellon  laidassa josta  oli  vastapäiseen metsikköön  noin  200  metriä. Huomasin  miten  metsän reunasta lennähti  suurehko lintu, joka  aaltoliikkeen  tapaan  läheni  minua   ja  suurentuen   koko ajan. Uteliaisuuttani  jäin  lähestyvää  lintua  katsomaan.  Se  läheni ja  läheni , läheni ja  läheni  ja läheni,  sekä  tömähti  suoraan  ikkunaan,  päin  pläsiäni  niinsanoakseni. TÖMS.!!!
TÖMS !!!!!!!!!
Voitte olla  varmoja että  säikähdin  pahemman  kerran. Tiesin  että  tapahtuma  oli  vain minulle  eritoten  tarkoitettu , henk/kohtaisesti , minulle....minulle MINULLE.  Kiiireesti riensin  rappusia  alas , ikkunan  alle  ja siellähän  se oli.  Maassa  makasi  närhin  kokoinen  kuollut  lintu ,  nokka  vähäsen raollaan   ja  sieltä  muutama  veritippa   näkyen.
Niskat poikki. Naks.
Otin  vielä lämpimän linnun  käteeni , tein  oljista  pesän puun alaoksille  johon  hellästi  laskin  linnun. Niin....niin....just niin....keskeytin  jugurttipurkkilottoamisen  enkä  sillä kertaa  veikannut  lainkaan. Arvatkaapa nyt?. Seuraavana  päivänä   tuli  Lotto  ja oikeat  numerot. Minulla olisi  ollut  4 oikein !Jos ja jos  olisin pitänyt  turpani  kiinni    , enkä  olisi   ISOTELLUT olisinko  saanut  7  oikein ?  Ainoan  täysosuman  sai  Lappenrantalainen  nainen , noin 8  miljoonaa  markkaa. Meitä olisi  ollut  2  seitsemän oikein veikannutta.....mutta.....mutta.
Nyt  tulee  se  tärkeä  kysymys ????
Kumman  minä...MINÄ....suututin ??  Justniin. Isoon POMON . Taivaan  Herran. JUMALAN.
Mattilan  poikaa  vähän  tukistettiin. Se  osui ja upposi.  Auts.

Ekku  Mattila.