keskiviikko 22. huhtikuuta 2020

Kunhan vähän naputtelen. ........

22/4-2020.
Ekku Mattila.
Aikamatkaaja.


Pihkura........

Minulle  on  tullut  ilkka-lehti  ainakin     30  vuotta , taikka  sehän on nykyysin Ilkka-Pohojalaaneen.
En  siinä olleista  uutisista  paljoakaan  piittaa , liikaa  koronaa , paremmin   näkee  Netin  kautta  ja  myös  muidenkin eri lehtien  juttuja . Petyin jo  pari  kuukautta  sitten, kun  uusi  Illka-lehti  ilmestyi  siihen  ,kun  ne  hyväkkäät  jätti  lehdessä olleen  parhaimman  sarjakuvan pois.   Nimittäin Helga.
Siinä oli mahtavia  huumorinpläjäyksiä, todella  mainiot  ne  ilmeet  ja  joka  päivä   aina  ensimmäisenä  sen  sarjakuvan  luin. Nyt  Helga  on poissa ,eikä kuulemma  enää takaisin  tule.........
harmi.
¤¤¤
Ilkka-Pohjalaislehden  tilaus  päättyy  minulle  noin  2  viikon  päästä. Enää en uusi  tilausta. Antaa  mennä, olkoon.   Lehden    tulo  postilaatikkoon siis  lakkaa  ja  se  tavallaan  harmittaa  minua  toisella tapaa......koska:
Olen  koko ikäni , varsinkin  viimeiset  50  vuotta  ,aina  ensimmäiseksi  avannut  lehden  ja lukenut  siinä olevat  kuolinilmoitukset. Jos  siellä ei näy omaa  nimeäni , aloitan päivän  niinkuin sillai normaalisti......mutta  jos  nimeni   siellä  on ,  en tee  yhtään mitään. Meen takaasin  sänkhyn, paan maate , verän  täkin ylleni    ja oon   aivan  hiliaa  .
Heg..heg......tirsg.....

Ekku Mattila.