torstai 23. huhtikuuta 2020

MC!R-punatukkageeni .....tuttu juttu.

23/4-2020.
Ekku Mattila.
Aikamatkaaja.


MC1R......??

Vaimoni   luki  netistä  että joillakin ihmisillä  on  MC1R-  "punatukkageeni"  ja  jos  sellaisen  "omistaa"  niin avot.
!!
Kyseinen(set)  henkilö(t)   eivät vanhene  kun muut , vaan  pysyvät  nuorekkaina , pirteinä,  elinvoimaisina , terveinä ja  heillä on  vanhenemisprosessi   hitaampaa . Jos  tämä  geeni  on molemmilla  vanhemmilla , kuten meilläkin ,  niin  heistä  syntyneet lapset ovat  saaneet   todellisen  terveysgeneettisen voimalatausjytkyn   ja   syntymähetkistä  saakka  ovat  "ikuisia muksuja".
Minulla  oli  lapsena  tosivaalea  hiuspehko  ja  todella kihara.  Vaikkei se  ollut  punainen  niin partani  kyllä sellaiseksi  muuttui  .Kasvatin Hesassa  asuessani  ns  täysparran , jota pidin  4  vuotta ja se   melkein  alusta saakka  muuttui  punaiseksi. Kymmenet  ja  taas kymmenet  kummastelivat  partani  väriä luulleen että olen sen  värjännyt  ja  esim  työpaikoillani  sainkin  lempinimen  Napoleon  punaparta.
Meidän  lapsista  varsinkin  Tuulevilla on  todella  tulipunaiset hiukset.  Jo  ihan  pienenä  hänen  hiuksensa  suorastaan   leimui  punaisena  ja  moni    ihmetteli  koska luulivat  että  olemme  hänen tukkansa  punaiseksi  värjänneet.
Olen aina    "hiukan"  kummastellut  etten  ole  koskaan  tuntenut olevani  ns ikäiseni.  Sisimmässäni  tiedän/tunnen/olen  varma  että olen kummallinen    ikinuori joka  ei vanhene samaa vauhtia  kuten  muut  samanikäiset.  Vaikka  syntymätodistuksessa  lukeekin   vuosi  1946  , niin  höpö , höpö.
¤¤¤
Johtuuko  se  osaltaan siitä  että  aina olen  harrastanut  liikuntaa, melkein  päivittäin , syönyt  terveysruokaa/vitamiinejä , eikä  tupakkaa ,eikä  alkoholia.  Vuonna  1973  otin  työpaikoistani (niitä oli  3  yhtäaikaa)   5  kuukauden  loman, ostin  moottoripyörän  ja  ajelin   29000  km ympäri  Suomen.  Jollakin  jännällä  tavalla/tunteella  uskon (puoleksi   tosissani   ja  huumorimielellä)  etten  sen  jälkeen  ole  enää  kunnolla  vanhennut  ja olen   jäänyt  vuoden  1975  "tasolle".  Siis  29   vuotias.........kolli.
Sekin jo kertoo jotakin , sillä  juoksin  ekamaratonini  2004  ja olin silloin  "paperilla"  58,5   vuotias.
En  kovin helpolla  väsy  lenkeilläni. Helposti  pyöräilen  30-60  km varsinkin  kesäisin , juoksen  sekä kävelen  ja joka  suvi  olen  ajanut  Seinäjoellekin ja  takaisin (3 kertaa kesän aikana) . Yksi  reissu   110  km.Olen aina  pitänyt  liikunnasta  koska  tunnen sen olevan  hyväksi  .
¤¤¤
Suvussani  on  aina ollut  Wanahoja  ihimisiä.  Esim Isäni  pääsi  92   vuoden ikään ja    4  sukulaasta  eli    98, 99 , 99  ja  101   vuotiaiksi.
Olen  täysin vakuuttunut  siitä ,että   täytän    19/4  2046  täydet  sata  vuotta . Riippuu  siitä  jos oon henkis.  (heh)  Jos  ennoo, (heheeh) niin en  täytä.Näin  yksinkertaista  se  on.   Kait.

Ekku Mattila.