maanantai 4. toukokuuta 2020

"Paa flikan junhan ja kohoren Kauhajokea."

4/5-2020.
Ekku Mattila.
Aikamatkaaja.


Jaaatkuuuuuuuu...

Haloota  sanoin puhelimeen....halooo......ja  sielä kuului:
"onkos  siellä Ekku ja  sanoin  että juu  on.....onkos  mun  häjyflikka  siellä  sun asunnos....ja sanoin että juu onhan se......jos  paat  flikan  junhan  niinettä  hän tuloo  tänne  Kauhajoelle, niin   lähetän sulle  500  markkaa.....ja mä  siihen   vastasin ......etteise  tuu...haluaa olla  täällä mu kans...ei se  tuu "
Sitten  kysyttiin  Eilaa puhelimeen  ja  mä annoin    hälle  luurin...
¤¤Hänen  isänsä  yritti  kovasti   likan  takaisin  Kauhajoelle  tulemaan  , muttei  ei  onnistun  ei  ..niin ei...ja  taas mulle  puhelinluuria  annettiin.
"Kuulehan Ekku.....minoon  sorankäyny  miäs....mones  taisteluis  ollu.....koviakin asijoota  nähäny.....oon tappanukkin......jos  ny   heti  lupaat  panna  flikan  junhan ja  että se tuloo  tänne  kotiinsa , niin   pääset  vähällä......mutta  jos  et niin tee  oot kuule  pian  kovas  paikas".
..ja  mä  siihen vastaamaan:
" Minen  oo  soras  ollu, mutta  oon   härmän  häjy enkä pelekää  mitään...kyllä  moonkin  kova   vaikkein oo tappanukkaan ketään  ja  takaan että jos  meille  tappelua  tuloo, niin saat  säkin naamaas  raapooksia.Eila  pysyy  täällä.Usko ny ...näkemiin ja hei."..klik
¤¤¤¤
Eikä  mennykkään kun  parisen  viikkoa, niin  Eilan isse  soitti  mulle , sanoi  että  tulukaa  ny  tänne kummakkin, juaraan  kaffit  ja  olhan  ihimisiksi.Ja niin me  teimme.  Tuli  joulukuun  18 päivä  vuasi   1985  ja  meirät  vihittiin  Jalasjärven  kirkos  . Mulla  oli  puvuntakkini  alla  piilos  Venälääneen  tähtipistooli , Tokareffi , 7,62  , koska  tulevan  vaimoni  kaksi  lähi sukulaasta  uhkas  kiriees  etten   elävänä  pääse  kirkkoon  vihittäväksi. Todistajana  oli  vaimoni  vanhemmat.
¤¤¤
Koska  18/12-1985  vihkiminen  oli  sillai "hätääneen" , uhkausten takia, niin  me  päätettiin että  otamma  uusinnan  , ns  vihkivalojen  uusimisen  ja  se  tapahtui  18/12-2012.   Toristajina oli  ainaskin  40  hyvää  tuttua/ystävää ja  heille tervehdykset  tässä  ja nyt.
¤¤¤
Nyt  olemme olleeet  naimissa  siis  kohta  35  vuotta   ja  kersojakin on  siunaantunut  6  .  Ihan hyvin on mennyt, mitä ny   tätäpäivää  haittaa  se  korona/influenssa/huuhaapöpo.  Tulipas  taas piitkää  kertomus, mutta  se on totta  joka sana.
Illanjatkoa  teille  jokahittele  missä nykkin  ootta.

Ekku Mattila.